Ikea geeft ‘Aandacht maakt alles mooier’-campagne een nieuw impuls

Het wil Nederlanders motiveren om meer aandacht te besteden aan hun interieur.

Ikea

De Zweede meubelgigant lanceert een nieuwe campagne ‘Wat een kleine verandering al kan doen’. Hiermee wil Ikea met een knipoog laten zien dat een kleine aanpassing aan je interieur een groter effect kan hebben dan je denkt.

De commercial moet een nieuwe impuls geven aan de ‘Aandacht maakt alles mooier’-campagne. Debbie Wester, country content communication manager bij Ikea: ‘Eerst hebben we gefocust op hoe Ikea-designers oplossingen ontwikkelen, nu willen we Nederlanders motiveren en inspireren om zelf meer aandacht te besteden aan hun interieur.’

Advertentie

De video’s laten bijvoorbeeld zien hoe een nieuwe ‘chaise longue’ onverwachts een romantische impuls aan je leven kan geven. En hoe een paar nieuwe gordijnen zomaar extra karmapunten kunnen opleveren.

De campagne is gemaakt in samenwerking met regisseur Noël Loozen van productiebureau Halal. Loozen: ‘Ikea gaf mij de ruimte om in 20 seconden een specifiek product op een originele en eigenzinnige manier aan de man te brengen. De film schenkt aandacht aan het product en de impact ervan.'

Credits
Klant: Ikea Nederland
Titel: Wat een kleine verandering al kan doen
Datum on air / live: 10 september 2018|
Bureaus: Havas Lemz, Wavemaker en Mediacom
Prod. maatschappij: Halal
Regisseur: Noël Loozen
Muziek en geluid: Soundcircus
Postproductie: The Ambassadors

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie