Joe Public wint pitch AutoTrack en tekent voor nieuwe campagne

Multimediale campagne maakt duidelijk dat team van autoplatform klaarstaat om te helpen bij zoektocht naar ideale auto.

Een nieuwe vriend die niet in de auto past? In zijn nieuwe commercial maakt online autoplatform Autotrack duidelijk dat zijn team klaarstaat om hulp te bieden bij de zoektocht naar de ideale auto.

Het filmpje is onderdeel van een nieuwe campagne die vandaag van start gaat. Er zijn tv-, radio- en online-commercials, maar ook printadvertenties, digitale campagnemiddelen en online-content en explainervideo’s. Daarnaast is er een B2B-campagne ontwikkeld waarin het team ook de hoofdrol speelt.

De campagne is het eerste werk van Joe Public Amsterdam, dat na een pitch werd gekozen door Autotrack, een onderdeel van Automotive Mediaventions (DPG Media en Mediahuis).

‘Na het pitchtraject zijn we vol gas aan de gang gegaan om binnen een paar weken deze grote productie gerealiseerd te krijgen’, zegt Antoine Houtsma, managing director bij Joe Public Amsterdam.

Versimpelde pay-off

Het bureau won de competitie vanwege zijn ‘creatieve benadering en diepgaande begrip van onze missie’, zegt  Ingrid Spierts, verantwoordelijk voor marketing bij Automotive Mediaventions. ‘Ze hebben ons overtuigd dat ze de juiste keuze zijn om ons verhaal te vertellen en de ervaring van onze gebruikers te versterken.’

Voor de nieuwe campagne is de oude regel ‘Check, check, AutoTrack’  in een vernieuwd en versimpeld jasje teruggekeerd: ‘Check. AutoTrack’. Dit komt in de campagne steeds terug als het antwoord op een vraag, en naast de pay-off is het tegelijkertijd een oproep om het te bekijken of ervaren op AutoTrack.nl.

 
Credits:
Verantwoordelijk bij AutoTrack: Ingrid Spierts, Cynthia Blaazer, Sander van den Hout, Iris Tullenaar, Rico van der Vies
Bureau: Joe Public Amsterdam
Creatie: Ruben van Dijk, Mats Wilke
Strategie: Thecla Schaeffer
Account: Maaike van ‘t Klooster
Designer: Bart ter Haar
Producer bureau: Merel Groenenboom
Productiemaatschappij: Joe Public Shoot
Producer: Fiona Jacob
Regisseur: Rene Nuijens
DOP: Gabor Deak
Edit: Will Judge
Online: Arjen Abbestee
Grading: Captcha!
Geluidsstudio, sounddesign & muziek: REC Sound
Animatie: Luc Thijssen
Fotografie: Arthur Mebius
Voice Over: Jim Deddes

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie