Jort Kelder verpersoonlijking van het oude geld in nieuwe Lotto-campagne

Het kansspel blijft opnieuw trouw aan de propositie die het al sinds 2017 bezigt.

Jort Kelder verpersoonlijking van het oude geld in nieuwe Lotto-campagne
Selmore

In het kader van Lotto heeft de ‘vaakst vallende Jackpot in Nederland’ lanceert het kansspel een nieuwe campagne met dit keer Jort Kelder in de hoofdrol. De dandy neemt hier het stokje over van Robert Kranenborg, die de vorige keer nog een prominente rol had. Ook in deze campagne, die de titel Vissers draagt, bouwt het kansspel verder op het sinds 2017 bekende inzicht dat Lotto-winnaars ondanks 'de gewonnen miljoenen toch heel gewoon blijven, maar soms wel even groots willen uitpakken'. 

Advertentie
advertisement
'Lotto-winnaars willen soms wel even groots uitpakken'
'Lotto-winnaars willen soms wel even groots uitpakken' Selmore

Storyline

Het kansspel, onderdeel van Nederlandse Loterij, volgt in de campagnes steevast Lotto-winnaars die een buitengewoon gewoon leven leiden. Volgens Lotto zijn het mensen die hun geluk veelal delen met familie en vrienden. In dit geval trakteert de Lotto-winnaar zijn vrienden op een visuitje omdat uit onderzoek van Lotto is gebleken dat sportvissen aan populariteit wint onder de Lotto-doelgroep.

De commercial laat zien dat het druk is op het water met al die ronddrijvende miljonairs, die de ‘vaakst vallende jackpot’ hebben gewonnen.

Lotto-commercial | Vissers

Lotto - Vissers

Creatie en muziek

Selmore, Blauw Gras, Men In Green, Mindshare, Greenhouse en de in-house studio van Nederlandse Loterij hebben gezamenlijk de campagne vormgegeven. Amp.Amsterdam, Sven Figee (Sven Hammond) en Selmore schreven de muziek voor de tv-commercial. Het begeleidende nummer That Miami Vibe’ is opgenomen in de Wisseloordstudio’s en ingespeeld door een big band met Paul van Kessel op zang. 

Dennis van Steijn, campagne manager Lotto zegt dat de muziek een belangrijk component is in de campagnes van Lotto. ‘Het zorgt voor extra emotie en dat het beklijft in een overvol reclameblok.’

De volkse Lotto-miljonair Nico en zijn vrienden
De volkse Lotto-miljonair Nico en zijn vrienden Selmore

Propositie en boodschap

Saskia Baartman, business director Lotto, legt uit waarom het merk het bekende uitgangspunt voor de campagnes trouw is gebleven. ‘Klanten geven terug dat ze liever kans te maken op iets minder miljoenen als daardoor de Jackpot vaker valt. Sindsdien is de Lotto Jackpot al door 24 spelers gewonnen en dus heeft de propositie zich de afgelopen jaren ruimschoots bewezen. De ‘vaakst vallende Jackpot in Nederland’ heeft daarom de hoofdrol overgenomen van de boodschap ‘voor 2 euro kun je al miljonair zijn’.'

Het is druk is op het water met al die ronddrijvende Lotto-miljonairs
Het is druk is op het water met al die ronddrijvende Lotto-miljonairs Selmore

Rol van het oude geld

Diederick Hillenius, creative partner bij Selmore, vindt dat Kelder perfect past in het script: ‘Hij neemt met veel zelfspot de rol van het oude geld voor z’n rekening. En dat zorgt voor een leuk contrast met de volkse Lotto-miljonair Nico.’

Campagne-uitrol

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie