Kikker op psychedelische trip is hoofdpersoon in nieuwe VanMoof-commercial 

Het Nederlandse e-bikemerk slaat handen ineen met illustrator Jim Stoten om de positieve impact van de groeiende fietsende massa te vieren

Kikker op psychedelische trip is hoofdpersoon in nieuwe VanMoof-commercial 
Illustratie: Jim Stoten

E-bikemerk VanMoof lanceert een nieuwe campagne waarin het ‘de kracht van fietsen’ laat zien. Nadat een eerdere controversiële tv-spot in Frankrijk werd verboden, is het nu de Britse illustrator Jim Stoten die de kijker meevoert op een psychedelische reis. De video volgt een kikker op een fiets, die onderweg de sombere stad om zich heen ziet veranderen in een surrealistische Flower Power-wereld waar bloemen ontspruiten uit files en geïsoleerde automobilisten samenkomen in een kleurrijke fiets-community-trip.

Focus op het positieve

Met de nieuwe campagne zegt van VanMoof zich te richten op de positieve veranderingen die de teweeggebracht worden door de groeiende massa van mensen die zich per fiets door alle steden wereldwijd bewegen. ‘In plaats van te focussen op de negatieve effecten van auto's en files, benadrukken we juist de positieve voordelen van fietsen’, zegt creative director Pascal Duval.’ 

Illustrator Jim Stoten voegt daaraan toe dat de rit van de kikker mensen moet inspireren tot een golf van broodnodige verandering - want, ‘hoe meer mensen op de fiets springen, hoe groener onze steden worden.’ 

Dit is de psychedelische VanMoof-video

Rethink the City - Reimagine the future

Mileu herstelt

VanMoof laat weten dat de geanimeerde droomwereld voortbouwt op de wereldwijd massale overstap naar de e-bike. Binnen een paar weken na de eerste lockdowns waren er al tekenen te zien dat het milieu zich herstelde. ‘Vorig jaar zou de eerste grote stap kunnen zijn van een fietsrevolutie. Onze planeet snakt ernaar.’ voegt Ties Carlier, ceo en medeoprichter van VanMoof toe. De speelse nieuwe visie van VanMoof moet aantonen dat het leefklimaat van een stad niet alleen in de handen ligt van beleidsmakers, maar in die van iedereen, door dagelijks bewuste beslissingen te nemen.

Kikker op psychedelische trip is hoofdpersoon in nieuwe VanMoof-commercial 
Kikker op psychedelische trip is hoofdpersoon in nieuwe VanMoof-commercial  Illustratie Jim Stoten

2021-campagne

De film maakt deel uit van de eerste VanMoof-campagne van 2021, die tot eind maart wereldwijd te zien is op YouTube, Facebook en Instagram. In 2020 is de verkoop van e-bikes bij het merk meer dan verdrievoudigd.

Lees ook: Volwassen geworden VanMoof heeft geen reclamebureau meer nodig om wereld op te roepen tot actie

 

 

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Martin de Munnik
Gelukkig verkopen die fietsen zichzelf, want met dit filmpje gaat dat niet gebeuren.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie