Premium

'The mammoth meatball' wint bronzen Leeuw, Boomerang Agency wederom in de prijzen

Boomerang alweer bekroond voor cases van Heineken. Ook bureau Wink in de prijzen als 'additional agency'.

The mammoth meatball

De winnaars in de categorieën Creative B2B, Creative Data, Direct, Media, PR en Social & Influencer van Cannes Lions zijn bekendgemaakt. De welbekende en meermaals genomineerde 'Mammoth meatball' van de hand van Wunderman Thompson, Ambassadors, Amp Amsterdam, Monwest en Wefilm heeft een bronzen Leeuw gewonnen. Verder hebben onder meer Boomerang Agency en Wink als additional agency één of meerdere Leeuwen gewonnen. 

Mammoth meatball

The mammoth meatball voor het merk Vow van de hand van Wunderman Thompson Benelux heeft een bronzen Leeuw gewonnen. Hier hebben Ambassadors, Amp Amsterdam, Monwest en Wefilm als productiebureaus aan meegewerkt. Wunderman Thompson was samen met The right reasons tevens verantwoordelijk voor de pr-strategie van de case. De prijs werd uitgereikt in de categorie PR. 

Vow, een Australische start-up in kweekvlees, zorgde ervoor dat de gehaktbal van mammoet-kweekvlees er kwam. Het gaat om de eerste gehaktbal ter wereld gemaakt van mammoet-dna, naar een idee van ‘creative disruptor’ Bas Korsten, de mondiale chief creative officer van Wunderman Thompson. Hij wil hiermee de discussie over voedsel en vleesproductie fundamenteel veranderen.

Boomerang Agency wederom in de prijzen

Verder heeft Wink in de categorie PR als additional agency een zilveren Leeuw gewonnen voor Bring home the bud van Budweiser. Deze campagne is bedacht en ontwikkeld door Wieden+Kennedy New York en Sao Paulo en Africa Creative DDB Sao Paulo. Ook won Boomerang Agency in deze categorie als additional agency een bronzen Leeuw voor The Closer van Heineken, ontwikkeld door Publicis Italy en LePub Milan. 

Boomerang Agency, Synsation en We are first hebben in de categorie Direct als 'additional agency' een bronzen Leeuw gewonnen voor Bar Experience van Heineken. C41 was verantwoordelijk productiebureau. De case is bedacht en ontwikkeld door de bureaus Publicis Italy en LePub Milan. Ook heeft Boomerang Agency als additional agency een bronzen Leeuw gewonnen voor The Closer van Heineken. Beide prijzen zijn uitgereikt in de categorie Direct. De case The Closer kreeg eerder deze week al twee Leeuwen toebedeeld. Boomerang Agency heeft als additional agency op het moment van schrijven in totaal vijf Leeuwen op zak. 

Grand Prix

Bekijk hieronder de Grand Prix' in de genoemde categorieën.

Creative B2B
Eart4 voor B3 Stock Exchange & United Nations Global Impact door AlmapBBDO Sao Paulo

Creative Data
The artois probability voor Stella Artois door GUT Buenos Aires

Direct
Runner 321 van Adidas door FCB Toronto

Media
Turn your back van Dove door Ogilvy London en David Madrid

PR
Self love bouquet van Doordash door Gut Los Angeles

Social & Influencer
Flipvertising van Samsung door Chep Network Sydney

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie