McDonald’s lanceert nieuwe campagne: ‘Wie maak jij deze zomer happy?’

‘Een campagne uit het hart van ons merk’

McDonald’s campagne: ‘Wie maak jij deze zomer happy?’
TBWA\Neboko

McDonald’s lanceert nieuwe zomercampagne: Wie maak jij deze zomer happy? Volgens de fastfoodketen verlangt iedereen nu naar elkaar, naar meer vrijheid en blijheid. Daarom introduceert McDonald’s een speciale Happy Bag: een zak vol exclusieve zomerse Must Haves en twee dinerbonnen, waarmee een ander happy gemaakt kan worden. De bijbehorende campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko is omnichannel zichtbaar via tv, radio, online, owned media en instore materialen.

Happy Coupons

McDonald’s wil iedereen deze zomer de kans bieden om zijn/haar bestie, broer, moeder, oom - of wie dan ook – in het zonnetje te zetten met de Happy Bag. Het bedrijf legt uit dat deelnemers in de McDonald’s App kunnen aangeven waarom ze deze persoon willen verrassen. Daarnaast maakt het merk bekend dat er elke week nieuwe Happy Coupons klaarstaan in de app – voor jezelf of om te delen met een ander. 

McDonald’s Happy Bag
McDonald’s Happy Bag TBWA\Neboko

Echte oma en opa verrassen (klein)kinderen 

De campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko en geregisseerd door Ismael ten Heuvel, trapt af met een commercial met daarin een hoofdrol voor een opa en oma. Duidelijk wordt dat zij hun familie lange tijd niet hebben kunnen zien. Het stel gaat eropuit en verrast hun kinderen en kleinkinderen met eten van McDonald's. TBWA\Neboko legt uit dat de film is gemaakt met inachtneming van de coronaregels van het RIVM. De opa en oma zijn daarom een écht stel dat al 50 jaar getrouwd is en het gezin is een bestaand gezin. 

Opa en oma | McDonald’s - TBWA\Neboko

Happiness en samenzijn staan centraal

Annemarie Swijtink, director marketing van McDonald’s Nederland over de campagne: ‘Wij willen in deze bijzondere tijd doen wat wij als McDonald’s het liefst doen: mensen happy maken en hen helpen anderen blij te maken. Daarom staat happiness en samenzijn centraal deze zomer. Echt een unieke campagne uit het hart van ons merk die je raakt.’ 

Patritia Pahladsingh, managing director bij TBWA\Neboko voegt daaraan toe: ‘De campagne speelt in op het sentiment in cultuur. We hebben allemaal weer zin om te genieten en McDonald’s past daar heel goed bij. De campagne tapt hier perfect op in. Het creëert een glimlach en een traan, en dat is toch het mooiste wat er is.’ 

De campagne loopt tot en met maandag 31 augustus 2020. 

Bekijk ook de zomercampagne van 2019: McDonald's verrast gasten deze zomer met Summer Surprises

Credits

Klant: McDonald’s 

Bureau: TBWA\Neboko 

Productiemaatschappij: Pink Rabbit

Muziek: MassiveMusic

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Gerben Busch
Heel sympathiek feel-good filmpje.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Monique Massini
Herkent niemand scenarioschrijver Chiel v Houweningen en vrouw Marina de Vos??????
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie