McDonald’s tovert kinderen om tot superhelden

De fastfoodketen en het Kinderfonds voeren fondsenwervings-campagne zodat meer families dicht bij hun zieke kind kunnen verblijven.

McDonald’s tovert kinderen om tot superhelden
TBWA\Neboko

McDonald’s en het Ronald McDonald lanceren opnieuw een campagne met de The McNificents. Deze superhelden-campagne is in 2019 in het leven geroepen om fondsen te werven voor de Ronald McDonald Huizen.

Dit jaar staan vijf kinderen, die op jonge leeftijd al vaak in het ziekenhuis moesten verblijven, model voor de McNificents-actiefiguurtjes die bij elke Happy Meal-maaltijd verkregen worden. De campagne is ontwikkeld in samenwerking TBWA\Neboko.

Advertentie
advertisement

Strijden voor gezondheid

McDonald’s vertelt dat het dit keer Ties, Olivier, Amadi, Lara en Liz zijn die omgetoverd worden tot de superhelden. Volgens de fastfoodketen hebben de kinderen allemaal een bijzonder verhaal, ze strijden elke dag voor hun gezondheid en het is dankzij de Ronald McDonald Huizen dat hun familie dicht bij ze in de buurt kan blijven blijven tijdens ziekenhuisbezoek. 

Dat zou de kinderen de ‘superkracht’ geven die ze nodig hebben in hun strijd. Het is die superkracht die gebruikt is als uitgangspunt voor de vijf papieren mini-superhelden die McDonald’s dit jaar introduceert. 

McDonald’s tovert kinderen om tot superhelden
McDonald’s tovert kinderen om tot superhelden TBWA\Neboko - Buck

Aandoening als superkracht

Het fastfoodmerk legt uit dat de betreffende aandoening de superkracht is geworden van het bij het kind horende McNificent. ‘Ook uiterlijke en innerlijke kenmerken van de kinderen zijn tot in detail meegenomen in het design en alle kinderen werden betrokken in het gehele proces van hun ontwikkeling tot superheld.’ 

De commercial

De hoofdpersoon van de tv-commercial, die is ontwikkeld in samenwerking met Buck, is Liz. De voice-over-stemmen zijn van Liz zelf en acteur Fedja van Huêt. McDonald’s stelt dat Liz in de commercial tot in het kleinste detail is verwerkt tot een superheld. ‘Van haar lievelingskleur regenboog werd haar gloed gemaakt. Van haar eigen kapsel tot haar iconische bril. Alles klopt. Zelfs haar vriendje.’

The McNificents-commercial

Vijf superhelden met een bijzonder verhaal I Ronald McDonald’s Kinderfonds | McDonald’s

GeefSuperkracht-challenge

Naast de aandacht voor de McNificents wil McDonald’s heel Nederland uitdagen met de #Geefsuperkracht-challenge om zijn of haar superkrachten op social media te delen. ‘We willen zoveel mogelijk geld ophalen voor de Ronald McDonald Huizen. Elke donatie is welkom om zieke kinderen en hun families dicht bij elkaar te brengen.’ 

Patritia Pahladsingh, managing director van TBWA\Neboko: ‘De eerste reactie van Liz op zichzelf als superheld was onbetaalbaar mooi. De supergloed laat haar niet alleen stralen in de commercial, maar belangrijker nog, ook in het echt.’ 

Ronald McDonald Huis

Families met een ziek kind vinden vaak een plek in een van de Ronald McDonald Huizen. Volgens het Kinderfonds verbleven er in 2020 4.873 gezinnen in een Ronald McDonald Huis, dicht bij hun kind in het ziekenhuis. Dat sterkt ze. Het RMKF krijgt geen subsidie en functioneert dankzij vrijwilligers, sponsoren en donaties.

De campagne wordt uitgerold op tv.

Lees ook: Virgil van Dijk en Louis van Gaal zetten zich in voor kinderen met spierziekte

Plaats als eerste een reactie

Advertentie