Ook Unilevers Ola gebruikt AR in zomercampagne

AR-toepassing voor ‘Cornetto Mermaid’ is onderdeel van onderzoek naar de effecten van gebruik van Snapchat Lenses en Snap Ads.

Ook Unilevers Ola gebruikt AR in zomercampagne
Mindshare.Greenhouse

Snapchatters kunnen kunnen zich via een nieuw ontworpen AR-lens op elke plek omtoveren tot een zeemeermin. De toepassing is onderdeel van de zomercampagne van Cornetto Mermaid en moet de introductie van de nieuwe ijsvariant onder de aandacht brengen. Cornetto is een merk van Unilevers Ola. 

Naast de AR-lens bestaat het campagne-onderdeel via Snapchat verder uit Snap Ads, traditionele out-of-home advertenties met Snapcodes en Cornetto Mermaid ‘branded’ trams met Snapcodes in Scheveningen. De Snap-campagne is ontwikkeld door Mindshare.Greenhouse.

Lees ook: Unilever stopt boycot pas als Facebook zich onder onafhankelijk toezicht stelt

Advertentie
advertisement
Ook Unilevers Ola gebruikt AR in zomercampagne

Awareness bij Gen-Z en Millennials

Anne Schreuders, senior brand manager bij Unilever over de verschillende doelen van de campagne: ‘Met de combinatie van een AR-lens en Snap Ads bereiken we voor OLA twee belangrijke doelen. Ten eerste zorgen we bij onze doelgroepen Gen-Z en Millennials voor awareness via Snap Ads en ten tweede laten we deze doelgroep actief met ons product in contact komen door de Snapchat Lens. Daarnaast laten we middels een ‘brand lift study’ onderzoeken in hoeverre een AR-lens bijdraagt aan betere brand metrics in vergelijking met het enkel inzetten van alleen Snap Ads.’

Lees ook: Is Malibu's reclamecampagne het begin van een aanhoudende reclametrend? 

'Cornetto Mermaid-wereld'

Snapchat legt uit dat Snapchatgebruikers de Cornetto Mermaid Lens op elk moment kunnen ‘unlocken’ door de Snapcode te scannen. De AR Lens is op die manier zichtbaar in de Snapchat Lens carrousel. Door de Lens op het gezicht te richten, verschijnt er een glinsterende zeemeerminnenstaart en is de Snapchatter voor even onderdeel van de zogenoemde Cornetto Mermaid-wereld. 

AR interactieve belevenissen ontwikkeleng

Mikhail Erokhin, social strategist bij Mindshare.Greenhouse: ‘Voor deze campagne was Mindshare.Greenhouse op zoek naar manieren om jongeren, en zij die jong van geest zijn, enthousiast te maken voor de wondere wereld van ijshoorntjes. We zien dat Gen Z en Millennials tegenwoordig beter reageren op originele en authentieke content. Wij verwachten dat AR het nieuwe normaal zal worden en steeds vaker en naadloos wordt ingezet op sociale media.

Snapchat biedt ons ongeëvenaarde mogelijkheden om met AR interactieve belevenissen te ontwikkelen. In samenwerking met Snapchat en Unilever hebben wij voor Cornetto Mermaid verschillende onderdelen ontwikkeld met behulp van Snap Ads en Snapchat Lens-producten. Het gebruik van AR zorg er niet alleen voor dat we de campagne actief inzetten bij een grote groep consumenten, maar ook dat we gebruikers kunnen verrassen en prikkelen. Met als uiteindelijk resultaat een betere product awareness.’ 

Lees ook: Hema en Bijenkorf starten als eerste Nederlandse bedrijven met Dynamic Ads op Snapchat

Plaats als eerste een reactie

Advertentie