Premium

Plagerige knul uit bekende Red Band-reclame is volwassen geworden

In remake van de originele commercial worstelt de kameleon nog steeds met de kleuruitdagingen uit de snoepmix.

Knul uit bekende Red Band-reclame is volwassen geworden
Lukkien

De kameleon-reclame van het Nederlands snoepmerk Red Band staat in het Nederlandse collectieve geheugen gegrift. Red Band, onderdeel van Cloetta, lanceert een remake van het origineel en te zien is dat de plagerige knul van weleer een jonge vader is geworden. De kameleon heeft baby kameleonnetjes gekregen en samen worstelen ze nu om de kleuruitdagingen van de volwassen knul te trotseren. De Red Band-remake, die gericht is op volwassenen, is ontwikkeld door het creatieve productiehuis Lukkien.

Advertentie
advertisement
Red Band-kameleon 2020

De originele Red Band-commercial

Red Band origineel
Knul uit bekende Red Band-reclame is volwassen geworden
Knul uit bekende Red Band-reclame is volwassen geworden Lukkien

Fotorealistischer en minder cartoonesk

Cloetta vroeg Lukkien om een remake te maken van de prijswinnende kameleon-reclame omdat het bedrijf de charme van van het originele idee nog steeds relevant vindt. Wel wilde het bedrijf de video meer diepgang geven. Volgens Lukkien is de nieuwe commercial dan ook ‘fotorealistischer’ en minder cartoonesk geworden. Jos Leene, creative director bij het productiehuis geeft aan dat de spot inhoudelijk een 'blend' is van de oude verhaallijn waar nieuwe elementen aan toegevoegd zijn. De spot is geregisseerd door de jonge in-house regisseur van Lukkien, Sander Janssen.

Leene zegt over de jonge regisseur en commercial: 'Het 3d-werk is net als de inhoud ook een blend, maar dan tussen live gedraaide plates in Het Reptielenhuis en de 3d gemaakte tak en kameleon(s). Janssen, de regisseur, is een director uit een nieuwe lichting getalenteerde filmmakers, met een snelgroeiend portfolio aan tv-spots, online films en social video’s. Hij was als 10-jarig ventje al gebiologeerd door de originele spot. Anno 2020 mocht hij alles uit de kast halen voor ‘zijn’ versie. Volgens mij is het hem dan ook gelukt om de kameleon een echt karakter te geven.' 

Lees ook: Microsoft werkt samen met BureauBranded

Credits:

Opdrachtgever | Cloetta - Aafke Timmermans & Evelien Magnin 

Director Lukkien | Sander Janssen

First AD | Ron Groenewoud

DoP Lukkien | Peter Tillemans

Focus Puller Lukkien | Max la Grand

Gaffer | Frank Berger

Best Boy | Emiel van Geenen

Styling | Noël Arissen 

Visagist | Linda Nolzen

Producer Lukkien | Bianca Kamermans

Prod. assistant Lukkien | Meggy Gerritsen

Editor Lukkien | Job Koenders

CGI Lukkien | Jamie Regensburg, Tim Kikkert 

Sound Lukkien | Eric van Horssen

Composer Lukkien| Taco Brugma

Grading Lukkien | Chris Kolkman

Concept | Cloetta

Concept verdieping | Lukkien Creatie 

Cast | Lukkien Casting

Extra dank aan: Reptielenhuis De Aarde 

 

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie