Plus benadrukt lokale betrokkenheid in nieuwe campagne met muziek van Rob Dekay

De supermarktketen wil met de bijbehorende spaaractie buurtinitiatieven steunen. 

Hoofdpersoon Finn in Plus-campagne die lokale betrokkenheid moet benadrukken
Wunderman Thompson Amsterdam

Supermarktketen Plus start lanceert een nieuwe campagne rondom een spaaractie die duizenden clubs en verenigingen een steuntje in de rug moet geven. Met de campagne, ‘Goed eten is goed voor de buurt’, die voortborduurt op het Goed eten-concept, wil Plus haar lokale betrokkenheid benadrukken. De supermarkt, die gisteren een fusie aankondigde met Coop, stelt al jaren lokale initiatieven in Nederland te steunen. 

De begeleidende campagne-muziek is dit keer van singer-sonwriter Rob Dekay.

Advertentie
advertisement

De campagne

Onderdeel van de campagne is de tv-commercial, ontwikkeld door Wunderman Thompson Amsterdam, waarmee Plus haar betrokkenheid met de buurt extra uit wil dragen. Volgens de super is het een positief en inspirerend verhaal over een jongen, Finn, die goed eten voor de buurt een belangrijke rol geeft.

Naast de commercial kondigt Plus verschillende tag-ons aan over lokale initiatieven en de spaaractie ‘Spaar je club gezond’, waarmee het de voornoemde clubs en verenigingen wil bijstaan. 

Creative director Dieuwer Bulthuis van Wunderman Thompson noemt de Plus- commercial ‘een hele mooie brug tussen goed eten en zorgzaamheid’. Waardoor het typisch Plus zou zijn.

Plus benadrukt lokale betrokkenheid in nieuwe campagne
Plus benadrukt lokale betrokkenheid in nieuwe campagne Wunderman Thompson Amsterdam

Begeleidende muziek

Opvallend aan de campagne-video is dat Plus opnieuw een singer-songwriters het podium biedt. Zo kregen eerder al Joe Buck en Hannah Mae de opdracht om de muziek te componeren. Dekay vertelt dat het verhaal van de commercial hem inspireerde om het nummer, dat de titel ‘Samen is niet alleen’ draagt, te schrijven. Het nummer wordt rond 10 september gelanceerd.

De Plus-commercial

Plus benadrukt lokale betrokkenheid in nieuwe campagne met muziek van muziek is van Rok Dekay

Lokale betrokkenheid tonen

Voorbeelden van de lokale betrokkenheid die het merk geeft zijn het steunen van de voedselbank, clubs en verenigingen, doneren van eten aan de kinderboerderij en het sponsoren van sociale initiatieven. De supermarkt legt uit dat het daarnaast ook AED’s beschikbaar stelt voor omwonenden en dat zij hun eigen producten mogen aanbieden in de winkels. 

Verder wordt Stichting Thuisgekookt genoemd als voornaam initiatief dat op de gunsten van Plus mag rekenen. Bij dit initiatief wordt er door iemand voor een ander gekookt, om zo goed eten voor iedereen uit de buurt toegankelijk maken. 

Lees ook: 

Credits:
Plus Supermarkten
Okke Wiarda, Esmee Blom, Annemiek Moerman, Marian Veenstra, Marieke Lazeroms, Kim Muller-Hofstede en Jasper Jobse.

Bureaus:

Wunderman Thompson Amsterdam, Energize, Giesbers, GUC Agency, Sellvation, HPB en Initiative.

Commercial:

Pink Rabbit: Ismael ten Heuvel

DOP: Wouter Westendorp

Edit: MRTN

Online & grading: Captcha!

Muziek: Rob Dekay – Samen is niet alleen
Label: Modestus Records BV

Publishers: Modestus & Pennies From Heaven

Music Supervision: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company

Sound: Studio Alfred Klaassen

Plaats als eerste een reactie

Advertentie