Sire, Dept en ASN Bank winnen ABC Accenten bij SAN

Talent van Truus en FrieslandCampina in de prijzen, TBWA\Neboko wint de meeste Accenten.

Voorzitter Jeroen Hubert van de SAN met Lucie van der Helm (Sire), Frits Sissing en Lauren van der Heijden (DPG Media) op het podium in Studio 21

De verschillende SAN-jury’s hebben in totaal 40 winnaars gekozen. De prijswinnaars – die normaal gesproken in mei worden uitgereikt – zijn tijdens een door Frits Sissing gepresenteerde livestream bekendgemaakt. Dit jaar waren hierbij alleen de genomineerden voor Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en de Consistent Accent aanwezig. De jury’s beoordeelden de afgelopen maanden werk uit 2019.

Het nieuwe bureau Truus is dit jaar door de jury uitgeroepen tot New Kids On The Block. Reneé Kiesouw, bij FrieslandCampina onder meer werkzaam op Mona, is gekozen als allereerste Next Merkenbouwer.

Sire, in 2019 actief met de campagnes #Doeslief en ‘Waardeer het. Repareer het’, is bekroond tot Adverteerder van het Jaar. Dept ging er vandoor met de titel Bureau van het Jaar, en ASN Bank is beloond voor zijn ‘Fabeldierenrijk’-serie met de Consistent Accent. 

Advertentie
advertisement

Bij de Accenten won TBWA\Neboko de meeste prijzen (6, voor Etos, McDonald’s, Toto en Staatloterij) gevolgd door Joe Public, Roorda en DDB Unlimited met ieder drie prijzen. 

Een overzicht van alle winnaars:

ABC Accenten:

  • Adverteerder van het Jaar: SIRE
  • Bureau van het Jaar: Dept
  • Consistent Accent: ASN Bank

SAN New Kids on the Block Accent 2019:  Truus

SAN Next Merkenbouwer Accent 2019 Renée Kiesouw, FrieslandCampina

ASN Bank Campagne
ASN Bank voert al jaren succesvol de Fabeldierencampagne
Sire adverteerder van het jaar
Sire is Adverteerder van het Jaar

SAN Accenten per categorie:

Business-to-business: 

Veel succes met pitchen! JOE PUBLIC TAKE-AWAY ADVERTISING Joe Public Take-Away Advertising  
KVK Adviesteam KVK Havas Lemz Initiative, Lijm Amsterdam

Corporate-Personeel: 

Beste bijbaan voor gamers DOMINO'S PIZZA NEDERLAND 2Basics Marketing & Sports Eredivisie C.V., Endemol Shine Nederland
Heel Nederland Schakelt Om ENECO Dawn Mindshare, Greenhouse Group,The Social Club, BeingThere, Proof
Wie de klomp past... FRANCISCUS GASTHUIS & VLIETLAND 0to9 Creative Impact Agency Het gevonden voorwerp (props), CCO010 (Film)
Alles wat je in je hebt. Maak er politiewerk van. NATIONALE POLITIE Steam Big Shots, Initiative Media

Dienstverlening - dienstverlening financieel

House of No Limits T-MOBILE & SAMSUNG EndemolShine Nederland NL Film
Van Nuon naar Vattenfall VATTENFALL DDB Unlimited/Red Urban Lemon Scented Tea, Nord DDB, Universal Media, Doornvogel
Nieuwe, schonere waterwereld ASN BANK Selmore Creative Agency Vizeum, Jalt

Durables

BMW maakt leasen i-Ready. Vrij overstappen naar elektrisch zodra u er klaar voor bent BMW NEDERLAND 180 Kingsday Vizeum, Das Banner, Onepaper
NERF - This is how we play HASBRO Dept Agency OMD
Zaterdaghulp: Materiaalwagen ŠKODA NEDERLAND Selmore Creative Agency Mediacom, Greenhouse
Truus
Japie Stoppelenburg, oprichter Truus
Özcan Akyol tijdens SAN uitreiking
Columnist Özcan Akyol 'Eus' gaf advies voor meer diversiteit in campagnes

Fast Moving

Samen Sjeffen We Carnaval BAVARIA Fama Volat - Eindhoven Blauw Gras, Mindshare, Dirty Paws Media, AMP Amsterdam, Gravity
FF de druk eraf met BubbelFrisss. RIEDEL DDB Unlimited  
Groenten smaken werelds UNILEVER KNORR Alfred International Havana Harbor, Brompton Road & Scrambled

Non-profit & Overheid 

Zorg dat Brexit jouw bedrijf niet in de weg zit DIENST PUBLIEK EN COMMUNICATIE / MINISTERIE VAN ALGEMENE ZAKEN The Odd Shop  
De Bril-Instructor MINISTERIE VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT Roorda Reclamebureau  
#DOESLIEF SIRE Joe Public Take-Away Advertising Coopr, Blauw Gras, Ruigrok NetPanel, Flycatcher, The Compound, Soundcircus, Prodigious, Searchresult, Interattractive, Bart ter Haar, Publicis Groupe - Starcom, Monalyse, Coosto

Retail

Wat je vraag ook is, Etos staat voor je klaar ETOS TBWA\NEBOKO Dentsu Aegis Network
De Mobile First Cadeau Kalender van McDonald’s: Van campagne naar fenomeen. MCDONALD'S NEDERLAND TBWA\NEBOKO OMD, DDB Unlimited
The McNificents MCDONALD'S NEDERLAND TBWA\NEBOKO Ronald McDonald Kinderfonds, Ambassadors, OMD, Hill+Knowlton Strategies
Zeeman sneaker ZEEMAN Persuade Ganbaroo

Smart Idea

Smart-Phone Challenge DE AUTORITEIT PERSOONSGEGEVENS monty | game based campaigning  
Zorg Dat Brexit jouw bedrijf niet in de weg zit DIENST PUBLIEK EN COMMUNICATIE / MINISTERIE VAN ALGEMENE ZAKEN The Odd Shop  
Ontspoord - de 1e WhatsApp-thriller van Nederland NEDERLANDSE SPOORWEGEN Johnny Wonder  
Feline Foodie: The Catfluencers Campaign NESTLÉ PURINA GOURMET UM/UM Studios 19 catfluencers
XTACY. Daar zit een luchtje aan. OPENBAAR MINISTERIE Roorda Reclamebureau ExPRtease
Zeeman sneaker ZEEMAN Persuade Ganbaroo

Branding 360°

#DOESLIEF SIRE Joe Public Take-Away Advertising Coopr, Blauw Gras, Ruigrok NetPanel, Flycatcher, The Compound, Soundcircus, Prodigious, Searchresult, Interattractive, Bart ter Haar, Publicis Groupe - Starcom, Monalyse, Coosto
Freddie STAATSLOTERIJ TBWA\NEBOKO Blauw Gras, Men in Green, Brompton Road, Universal Media, Greenhouse
Koning TOTO: Sjaak vs Donnie TOTO TBWA\NEBOKO UM, Greenhouse Group, GoSpooky

Bekijk het werk van alle winnaars op de site van de SAN. 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie