Smoorverliefd van Wefilm & Interpolis wint Grand Prix Dutch Creativity Awards

In totaal 52 Lampen uitgereikt. Studio Dumbar en Exterion Media winnen een gouden Lamp.

Wefilm wint Grand Prix 2020 - Smoorverliefd Interpolis
ADCN

ADCN heeft de winnaars van de Dutch Creativity Awards bekend gemaakt. Tientallen Juryleden hebben door het hele land in totaal 52 Lampen persoonlijk uitgereikt aan de winnaars. ‘Smoorverliefd’, bedacht door Wefilm voor Interpolis en gemaakt in samenwerking met rapper Snelle, won de Grand Prix en in totaal zes Lampen: Goud in social/influencer, zilver in PR en entertainment en brons in music en impact.

Het project won ook een gouden ADCN Members Award. ADCN geeft aan dat Smoorverliefd het hoogst scoorde van alle inzendingen onder ADCN-leden. De Dutch Creativity Awards, de Lampen, zijn de Nederlandse vakprijzen voor toegepaste creativiteit in advertising en design en worden jaarlijks uitgereikt door ADCN, de club voor creativiteit.

Met ‘Smoorverliefd’ wilden Interpolis en Wefilm jongeren bewust maken van de risico’s van telefoongebruik op de fiets. Het nummer werd een nummer 1 hit en de videoclip is meer dan 1 miljoen keer bekeken via YouTube en Instagram. 

Smoorverliefd

Impact Smoorverliefd

Bas Welling, managing director Wefilm geeft een reactie op het winnen van de onderscheidingen: ‘Het meest trots zijn we op het feit dat 50% van de mensen die campagne hebben gezien hebben of de PhoNo app gebruikt hebben, aangeven daadwerkelijk te stoppen met het gebruik van hun telefoon op de fiets.’ Kim Smulders, creatief merkstrateeg van Interpolis voegt daar geeft aan hoe het succes tot stand kwam: ‘Het project heeft de beste creativiteit in iedereen naar boven gebracht en echte impact gemaakt doordat we alle disciplines en partners het volle vertrouwen en alle ruimte hebben gegeven.’

 

52 Lampen

In totaal reikte de ADCN 52 Lampen uit, verdeeld over alle creatieve disciplines: 15 in Advertising, 12 in Design, 19 in Craft and 6 in Next. Er waren 2 gouden Lampen, 11 zilveren Lampen en 39 bronzen Lampen (naast de ADCN Members Award en Grand Prix). Volgens de club voor creativiteit gingen vele Lampen dit jaar naar projecten waar bedrijven en instanties met hun merken en creativiteit samenwerkten aan maatschappelijke vraagstukken. 

Lees ook: Wat kunnen we leren van de Lampen 2020?

Gouden Lamp

Studio Dumbar en Exterion Media wonnen een gouden Lamp – in Design – met DEMO, het motion design festival waar creatief talent van over de hele wereld hun werk gedurende 24 uur heeft tentoongesteld op de digitale schermen van het Centraal Station in Amsterdam. 

De nieuwe Young Directors Award, georganiseerd in partnership met Videoland, is gewonnen door Thessa Meijer (Halal) met haar film ‘Take Another Look’ voor Ace & Tate. Selecties voor de Culture Award zijn vanwege het coronavirus niet doorgegaan. 

Dit zijn alle winnaars van de Dutch Creativity Awards

Winnaars Dutch Creativity Awards 2020
Winnaars Dutch Creativity Awards 2020 ADCN
Winnaars Dutch Creativity Awards 2020
Winnaars Dutch Creativity Awards 2020 ADCN
Winnaars Dutch Creativity Awards 2020
Winnaars Dutch Creativity Awards 2020 ADCN
Winnaars Dutch Creativity Awards 2020
Winnaars Dutch Creativity Awards 2020 ADCN
Winnaars Dutch Creativity Awards 2020
Winnaars Dutch Creativity Awards 2020 ADCN

Gallery & Jury Talks

Het voor de Lampen genomineerde en winnende werk is vanaf 25 juni te bekijken in de Gallery van ADCN.

Van 29 juni tot en met 2 juli presenteert ADCN elke dag Jury Talks: Dit zijn digitale lunchsessies, live uitgezonden via Facebook en Instagram vanuit Club ADCN. Juryleden (en speciale gasten) delen hun feedback op het werk, inzichten uit de Jurydiscussies, learnings van creatieve teams en een agenda voor de ontwikkeling van creativiteit in Nederland. De sessies zijn bedoeld voor zowel opdrachtgevers als creatieve bureaus.

Lees ook: Dit zijn alle nominaties voor de ADCN 2020 (142)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie