Toeristisch Nederland lanceert voorlichtingscampagne ‘Hier moet je zijn’

Het NBTC focust op een ‘veilige vakantie in Nederland’ als start van gezamenlijke herstelaanpak.

Hier moet je zijn
NBTC Holland Marketing

Nu vakanties binnen Europa zijn vanaf 15 juni weer toegestaan, verwacht Jos Vranken, algemeen directeur van NBTC Holland Marketing dat het toerisme in Nederland langzaam weer op gang komt. 'Maar', zegt hij, 'naar verwachting komen dit jaar toch 24,5 miljoen minder toeristen uit binnen- en buitenland naar Nederland als gevolg van de coronacrisis, zo blijkt uit recent NBTC-onderzoek. Feit blijft dus dat de toeristische sector keihard wordt geraakt door de coronacrisis. Vandaar dat toeristisch Nederland - parallel aan de inzet van acute steunmaatregelen - nu de voorlichtingscampagne ´Hier moet je zijn’ lanceert, die wijst op de vele uiteenlopende, veilige vormen van toerisme in ons land. Want Nederlanders willen niets liever dan er weer op uittrekken, maar dan wel veilig. Ons eigen land biedt volop mogelijkheden, zoals een weekje eropuit, weekendje weg, stedentrip, dagje wandelen of kitesurfen. Onder dit motto willen we naast Nederlanders ook Duitsers en Belgen weer inspireren voor zo’n veilige vakantie in Nederland.'

Advertentie
advertisement

Niet 'daar', maar 'hier'

Vranken zegt dat de campagne 'Hier moet je zijn', bedoeld is om Nederlanders te inspireren om 'prachtige onbekende plekken te ontdekken en om in de toekomst net wat vaker voor "hier" te kiezen'.

Vranken: 'Hier in dit land, hier in deze regio, hier op deze plek. Maar we willen ook toeristen uit Duitsland en Belgie
̈ bereiken, want de versoepeling van de huidige coronamaatregelen zorgt ervoor dat Duitsers en Belgen ook weer langzaam vakanties naar Nederland durven te plannen. Nederland is voor hen één van de belangrijkste vakantiebestemmingen voor een korte vakantie. Ruim 40 procent van alle buitenlandse toeristen die naar Nederland komt, is afkomstig uit onze buurlanden.'

Plaats als eerste een reactie

Advertentie