Premium

Valentijnsdag 2024: dit zijn de allerbeste merkactivaties

Zo laat Intertoys koppels knutselen, zet Bloemenbureau Holland de AI-bloemist in en kun je bij Bruna op 'blind boeken'-date.

Het 'next generation'-condoom van Wingman.

Eén op de drie Nederlanders viert de dag van de liefde, blijkt uit verschillende onderzoeken. Ook de bekende merken laten zich op 14 februari niet onberoerd en lanceren rond de dag van de liefde allerlei speciale campagnes en pr-acties. Adformatie verzamelt hier de leukste en origineelste Valentijns-activaties.

Voor veel Nederlanders is Valentijnsdag het uitgelezen moment om zijn of haar partner eens goed te verwennen of eindelijk die geheime crush de liefde te verklaren - en merken spelen daar maar wat graag op in.

Zo laat Intertoys stellen een Lego-Valentijnshart in elkaar knutselen, kun je bij de Bruna en ReadShop op blind date met een boek, helpt AI je met het samenstellen van een Valentijnsboeket van Bloemenbureau, geeft Corendon koppels 30 procent korting op hun vliegtickets en presenteert Wingman het 'next generation'-condoom.

De ultieme relatietest

In aanloop naar Valentijnsdag lanceert Intertoys zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels de ultieme relatietest: samen de nieuwe Lego Botanical-roos in elkaar zetten.

Kunnen de liefdespartners op en mét elkaar bouwen en krijgen ze de roos in elkaar? De themacampagne (bureau: Vlimse) wordt breed ondersteund met online video, social content en promotie op het Lego Botanicals-assortiment bij Intertoys.

Op blind date met een boek

Bruna en ReadShop pakken uit met een speciale, gezamenlijke campagne die in het teken van boekenliefde staat. Bij Bruna worden klanten zowel in de winkels als online uitgedaagd om op blind date te gaan met een boek. Bij ReadShop ligt de focus op de winkels. Daarvoor zijn tien bestsellers geselecteerd die zijn ingepakt en voorzien van een kaartje met hints. Klanten kunnen naar aanleiding van deze hints kiezen met welk boek ze op date gaan.

blind date met een boek - online
blind date met een boek - winkel

De AI-Bloemist

Bloemenbureau Holland introduceert de AI Bloemist. Een online AI-tool die bloemenkopers helpt bij het samenstellen van een persoonlijk boeket. Na het invullen van een aantal unieke eigenschappen van de Valentijn in kwestie zorgt AI voor de selectie van de passende bloemen. Is hij of zij stoer of romantisch? De AI-Bloemist (bedacht door Gardeners) vindt voor iedere Valentijn een passend boeket.

Nadat het op maat gemaakte boeket online is samengesteld, ontvangt de gever een lijstje met de specifieke bloemen uit het boeket. Bij bezoek aan de bloemist, komt het persoonlijke boeket tot leven. Wie liever online bestelt, doet dat ook via de tool en kan het boeket bestellen bij een Fleurop-bloemist naar keuze. Het boeket wordt dan binnen één dag bij de geliefde thuisbezorgd. Ook het bijpassende kaartje kan worden gegenereerd door de AI-Bloemist. 

Bloemenbureau Holland

In de wolken

Corendon viert ook Valentijn en laat koppels naar grotere hoogten stijgen door ze tussen 12 februari en 30 maart maar liefst 30 procent Valentijnskorting op de netto vliegticketprijs te geven. 

Corendon

Wingman geeft je vleugeltjes

Valentijnsdag is voor condoomverkopers natuurlijk dé dag voor een inhaker. Zo ook voor Wingman Condoms, dat een next generation condoom aanbiedt. Die condoom heeft vleugeltjes. Niet om tijdens de daad weg te vliegen, maar om de condoom makkelijker en sneller om te doen. Wingman wil de onderbreking voor de seks zo minimaal mogelijk maken en legt hier ook de nadruk op in zijn nieuwste campagne. 

De campagne komt uit de koker van Happiness Amsterdam, dat ook de verkoopverpakking van de condooms en de bedrijfswebsite opnieuw heeft vormgegeven. De campagne wordt ingezet op TikTok, Snapchat, Instagram, Facebook, Tinder en YouTube. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie