Volkskrant komt met campagne op basis actuele redactionele content

Dear is het nieuwe bureau van de Volkskrant en ontwikkelde de campagne.

De Volkskrant begint vandaag de nieuwe campagne ‘Lees je in. de Volkskrant’ die laat zien dat het nieuwsmedium brengt wat je wil weten én leuk vindt om te weten. De crossmediale campagne is ontwikkeld in samenwerking met creatief-strategisch partner Dear Amsterdam, het nieuwe leidende creatieve bureau van de Volkskrant.

Advertentie
advertisement

De campagne bestaat uit een reeks uitingen, gebaseerd op actuele redactionele content die het ‘hoe’ en het ‘waarom’ achter de nieuwsfeiten benadrukken. Door nauw samen te werken met de redactie van de Volkskrant kan de campagne voortdurend geactualiseerd en verdiept worden.

De nieuwe campagne gaat vandaag van start, op dezelfde dag dat ook de nieuwe hoofdredacteur van de Volkskrant, Pieter Klokbegint.

Dear kreeg de opdracht om een ‘big idea’ te ontwikkelen, dat het relevante onderscheid van de Volkskrant versterkt en laat zien dat de krant ook digitaal achtergronden en verdieping biedt. Dit idee is vertaald naar een digital first campagne met focus op huidige en nieuwe lezers, om hen te activeren de Volkskrant app te downloaden en de krant vaker digitaal te lezen. Radio, print, online en social media zijn de mediakanalen.

Robin Zuiderveld, creative partner bij Dear: 'De zin "Lees je in. de Volkskrant" is op twee manieren te lezen; een kleine tekstuele knipoog waarmee we ook de luchtige kant van de krant laten zien. De Volkskrant kies je immers niet alleen omdat je wilt weten wat er speelt en wat de achtergronden zijn, maar ook voor je ontspanning en plezier. Je inlezen gaat natuurlijk verder dan alleen het consumeren van geschreven artikelen. Ook de sprekende fotografie, verhelderende video’s en podcasts van de digitale Volkskrant dragen daaraan bij.' 

Credits

Dear

Creative Directors: Robin Zuiderveld, Marq Strooy
Copywriter: Robin Zuiderveld
Art Director: Boris Peters
Designer: Boris Peters
Brand Lead: Natasja van de Salentein
Producer: Lieke van Wijck
Strategy Director: Willem Nas

 De Persgroep
Strategy & Concept Manager: Frans Pootjes
Campagne Managers: Simone Rietveld & Robin Hoolwerf

Reacties: 1

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Guus Ottens
Tijden zijn veranderd. Ik hoor het u zeggen. Maar wat een magere campagne is dit dan? Waar is het onderscheidend vermogen? Ik denk met weemoed terug aan de ’Knoop’ campagne uit de jaren ’80.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie