Volvo-campagne maakt helden van chauffeurs tijdens coronacrisis

Campagne krijgt door coronacrisis een andere betekenis en wordt wereldwijd uitgerold.

Volvo - Heroes of the Road
SoWhat

De eerder gelanceerde campagne van Volvo Trucks ‘Make history’ krijgt door de uitbraak van de COVID-19 pandemie ineens een heel andere betekenis en maakt chauffeurs tot helden. Onder de huidige omstandigheden krijgt de tekst die de video begeleidt een diepere betekenis.

In ‘Heroes of the road’ worden de woorden uitgesproken: ‘Making history is moving forward, even when everyone had to stop’, en was gericht tot de chauffeurs terwijl zij voedsel, medicijnen en (nu dus ook hoop) transporteren. In de tijd waarin de wereld is bevangen door COVID-19 maken deze woorden de chauffeur to een epische held die de wereld zal gaan redden.

Advertentie
advertisement
Volvo - Heroes of the Road

Ongeacht de afstand

De campagne, ontwikkeld door het Braziliaanse bureau SoWhat, was slechts bedoeld voor de Braziliaanse markt maar nadat de boodschap van de video onder de aandacht kwam bij Global is er besloten de campagnevideo wereldwijd uit te rollen met de juiste vertalingen erbij.

Er zijn enkele zinnen toevoegd om de waarde van het werk van de chauffeur te benadrukken zoals: ‘Making history is advancing with the certainty that the storm will pass.’ De campagne is volgens Volvo bedoeld om chauffeurs van over de hele wereld aan te moedigen zodat ze zich bewust zijn dat zij degenen zijn die een heldendaad verrichten. Zij bevoorraden de wereld en de steden, ongeacht de afstand. 

Lees meer over de gevolgen  en verschillende campagnes ten tijde van de coronapandemie in het coronadossier van Adformatie.

Volg ons liveblog en lees wat de impact van de coronacrisis is op jouw vakgebied.

Credits

Bureau: SoWhat 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie