Premium

Carrière | 7 nieuwe medewerkers Somention, Cathalijn van Hattem partner Eyeforce, Anouk Wirtz naar The Brand Father

Het loopbaannieuws deze week. Wie zijn de movers & shakers en welke bedrijven breiden uit of zien hun toppers vertrekken?

Wie zijn deze week de movers & shakers?

Socialmediabureau Somention breidt uit met 7 medewerkers 

Socialmediabureau Somention heeft zeven nieuwe medewerkers aangetrokken. De uitbreiding was nodig door de groei van het klantportfolio, met merken als Fleurop, Sunweb, DA Drogist en Peijnenburg. 

Binnen het creatieve team gaat Sede Doe (The Best Social) aan de slag als TikTok-creative, Marieke Kraanen (DDB) als artdirector en Nick Corpel (Video Agency) als video-editor en animator.

Daarnaast komen er drie ervaren projectmanagers: Romy de Wijs (Coopr), Merel van Dortmont (PRSC) en Charlotte Boekhout (Friends of the Brands).

Ook het internationale team is uitgebreid met Katherina Slee (Kinfundi, Zuid-Afrika). 

Cathalijn van Hattem is managing partner Eyeforce

Cathalijn van Hattem is aangesteld als de nieuwe managing partner van productiehuis Eyeforce. Ze moet het bedrijf, met vestigingen in Amsterdam, Kaapstad en vanaf 2023 ook Lissabon, helpen groeien tot internationale speler die zich kan meten met 'de top van globale productiehuizen'.

Van Hattem werkt al ruim drie jaar voor Eyeforce, meest recent als head of production. In een verder verleden werkte ze bij bureaus als Ogilvy, Natwerk en Vice.

Samen met managing director Egon Feiner neemt Van Hattem de dagelijkse leiding in handen van de Eyeforce-kantoren in de genoemde steden. Feiner: 'Cathalijn heeft zich ruimschoots bewezen als mijn onmisbare wederhelft binnen Eyeforce. Ze brengt rust in het bedrijf en heeft altijd oog voor verbeteringen.'

The Brand Father benoemt Anouk Wirtz tot creative lead

Anouk Wirtz is aangesteld als de nieuwe creative lead bij The Brand Father. Ze heeft in het verleden gewerkt binnen een 'variëteit van creatieve uitingsvormen', meldt het bureau: van fashiondesigner tot creative art director en curator. Wirtz: 'Mijn kracht ligt vooral in conceptueel denken en visual storytelling.'

Rik Woldring, ceo The Brand Father: 'Er staan bij ons veel projecten op de planning die om meer conceptuele en art directionele-kracht vragen. Anouk gaat ons daarbij helpen.'

The Brand Father werkt voor opdrachtgevers als TP Vision, Keune en Belvedere Museum. Het bureau is tevens verantwoordelijk voor de organisatie van het Metaverse-festival MET AMS eerder dit jaar.

DartGroup breidt uit met projectmanager Thaiza Kwas en Suey Wang

DartGroup, een Amsterdams ‘boutique’ designbureau, heeft zijn team uitgebreid met Thaiza Kwas voor de functie van projectmanager . Ze is is afkomstig Customeyes, Daarnaast treedt Suey Wang aan als officemanager.

Patritia Pahladsingh van TBWA\Neboko naar Accenture Song

Patritia Pahladsingh wordt ceo en managing director van Accenture Song en neemt tevens zitting in het Nederlands leiderschapsteam van Accenture. 

Pahladsingh is meer dan 25 jaar werkzaam in de reclame- en communicatiebranche en zat sinds 2013 in de directie van TBWA\Neboko. Haar taken binnen TBWA worden in eerste instantie intern belegd.

Margriet de Kroon gestart als cmo van Inner Circle

Margriet de Kroon is de nieuwe chief marketing officer van dating-app Inner Circle. De Kroon (34) verliet in oktober na anderhalf jaar reclamebureau Herc, waar ze managing director was. 

In de vrij openhartige LinkedInpost schrijft De Kroon dat ze zich vlak na haar vertrek bij Herc wel enige zorgen maakte, ze bleek namelijk zwanger. Hoe zouden bedrijven reageren?, vroeg ze zich af. De Kroon besloot open kaart te spelen over haar privésituatie, en merekte dat de meeste bedrijven openstonden voor het aannemen van een zwangere vrouw, zo ook Inner Circle. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie