Premium

Ceo Roos Tabak alweer weg bij Abovo Media/Maxlead

Vertrek na verschil van inzicht. Raad van advies gaat op zoek naar nieuwe ceo.

Roos Tabak

Abovo Media/Maxlead heeft afscheid genomen van ceo Roos Tabak. Het onafhankelijke mediabureau stelde Tabak eind maart vorig jaar aan. Ze kwam van YoungCapital, waar ze commercieel directeur was en moest zorgen dat de integratie na de overname van Maxlead in september 2019 verder in goede banen zou worden geleid. Na verdere integratie stond ze sinds oktober aan het hoofd van een vijfkoppige directie. Oprichters Marinus Zoutendijk en Kees Verbeek kwamen in de raad van advies met Jacques Kuyf als voorzitter.

Kees Verbeek bevestigt het vertrek van Tabak. 'We hebben inderdaad de arbeidsovereenkomst met Roos Tabak beëindigd. Eind 2020 hebben we met elkaar gereflecteerd over 2020 en belangrijker, samen vooruitgekeken. In dit gesprek werd duidelijk dat wij er over een aantal onderwerpen, waaronder de invulling van de ceo-functie, verschillende inzichten op nahouden. Dat gegeven heeft ons drieën onvoldoende vertrouwen gegeven om met elkaar een succesvolle toekomst tegemoet te gaan.'

'Voor ons was het de eerste ‘eindbaas’ die de beide bedrijven ging aansturen en aanvoeren', gaat Verbeek verder. 'Zij kreeg de uitdagende opdracht om in de eerste fase van haar dienstverband ervoor te zorgen dat de twee bedrijven als één bedrijf door onze collega’s, klanten, potentiële klanten en partners/leveranciers zou worden gezien; met één directie.'

Tabak zegt zelf over haar afscheid: 'Ik ben trots op het feit dat Abovo-Maxlead als één bedrijf het nieuwe jaar ingaat. De nieuwe structuur in combinatie met de ambitieuze doch realistische plannen die zijn gemaakt, geven mij het volste vertrouwen dat het bureau als winnaars uit de mediawereldstrijd gaan komen.'

De overige leden van het directieteam blijven aan en zij zetten de ingezette koers verder door. Dat zijn Rein Vogel (chief commercial officer), Rene Disco (chief client officer en verantwoordelijk voor strategie, innovatie en data tech), Erik Jan Reijenga (coo, verantwoordelijk voor de digitale operatie), Theun Eijkemans (cfo) en Marieke Veenstra (cmo, verantwoordelijk voor marketing en de creatiepijler).

Verbeek: 'We kiezen er niet voor om nu een tijdelijke vervanger voor Roos te benoemen, maar vertrouwen op het team als geheel om deze fase samen door te komen. Ondertussen zullen Marinus en ik samen met de raad van advies (Jacques Kuyf en Ronald van Klooster) aan de slag gaan om een waardige nieuwe ceo te kunnen benoemen. Uiteraard ook in samenspraak met het directieteam.'

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie