Premium

Abovo Media/Maxlead stelt nieuwe directie aan

Oprichters Marinus Zoutendijk en Kees Verbeek naar raad van advies, Jacques Kuyf voorzitter.

Directie Abovo met vlnr Marieke Veenstra, Rein Vogel, Erik Jan Reijenga, Roos Tabak, Rene Disco en Theun Eijkemans

Abovo Media/Maxlead heeft per 1 oktober een nieuwe directie aangesteld die leiding gaat geven aan de onafhankelijke bureaugroep. Deze directie bestaat nu uit Roos Tabak (ceo), Rein Vogel (chief commercial officer), Rene Disco (chief client officer en verantwoordelijk voor strategie, innovatie en data tech), Erik Jan Reijenga (coo, verantwoordelijk voor de digitale operatie), Theun Eijkemans (cfo) en Marieke Veenstra (cmo, verantwoordelijk voor marketing en de creatiepijler.

Eijkemans (31) is een nieuw gezicht. Hij komt van KPN, waar hij diverse (financiële) functies heeft bekleed.

Advertentie
advertisement

Raad van advies

Oprichters/eigenaren Marinus Zoutendijk en Kees Verbeek nemen plaats in de raad van advies met daarin ook Ronald van Klooster (oud-directeur Maxlead) en Jacques Kuyf (voorzitter). Kuyf heeft diverse toezichthoudende en adviserende functies en was eerder onder meer CEO van FD Mediagroep, CCO van Stage Entertainment International en CEO van FHV/BBDO.

Verbeek: ‘Het is altijd ons doel geweest om te bouwen aan een kwalitatief en schaalbaar bureau dat gericht is op de in Nederland gevestigde adverteerder die behoefte heeft aan een brede, geïntegreerde dienstverlening. Nu, een jaar later, kunnen we zeggen dat dit gelukt is, maar onze ambitie reikt verder.’

Zoutendijk: ‘Om deze groei voort te zetten, maar vooral om de volgende stap te zetten op het gebied van media, data en techniek, creatie en content, is het slim om dit proces te laten begeleiden door een nieuw en jong team. Een frisse blik.’

Abovo Media/Maxlead telt 220 medewerkers en beheert media- en consultancybestedingen van 200 miljoen euro. De samenstelling van de nieuwe directie valt precies een jaar na de consolidatie van Abovo Media met het online marketing bureau Maxlead. De aanstelling van de nieuwe directie en de raad van advies komt voort uit behoefte van klanten aan een brede, geïntegreerde dienstverlening.

Ceo Roos Tabak die
eerder dit jaar werd aangesteld, zegt dat Verbeek en Zoutendijk met haar komst al een stap terug hadden gedaan en met de oprichting van de raad van advies nu ook formeel een nieuwe rol krijgen. ‘Daarmee kunnen zij op strategisch vlak meedenken over de toekomst van ons bureau.’

Bumpy road

Hoe is de integratie van Maxlead en Abovo ondertussen verder verlopen? Roos Tabak: ‘Wij geloven erin dat we alleen een geïntegreerd en crossmediaal dienstenaanbod aan onze klanten kunnen bieden als we ook écht zo werken. Dat is niet de makkelijkste weg, wel de beste voor onze klanten. We hebben eerst een gezamenlijke strategie voor Abovo-Maxlead geformuleerd en daar vervolgens de ideale organisatiestructuur bij ontworpen. Een structuur die wendbaar, schaalbaar en toekomstbestendig is, waarin onze klant centraal staat. Dit proces hebben we met collega’s, klanten en een aantal externe vakspecialisten doorlopen.’

'Onze nieuwe directie is nu geïnstalleerd en de laatste stap is de samensmelting van beide organisaties, zodat we 2021 als één bedrijf in zullen gaan. Het is een super leuke, leerzame en zo nu en dan ‘bumpy road’ geweest.’

Vertrouwen

Voor haar persoonlijk was het met haar aanstelling midden in coronatijd een periode met veel nieuwe ervaringen tegelijk. Een nieuwe rol in een nieuwe branche, met nieuwe collega’s, tijdens een nieuw soort crisis, en dát vanuit huis… Best uitdagend en verre van ideaal. Gelukkig ben ik enorm geholpen door collega’s én door een waanzinnig netwerk van kundige mensen om me heen.’

‘Verder focussen we ons nu vooral op wat wél kan, namelijk onze klanten begeleiden in deze nieuwe werkelijkheid en ze helpen klaarstomen voor het post-corona tijdperk. De wendbaarheid van onze organisatie geeft me het vertrouwen dat we sterker dan ooit uit deze bizarre pe
riode zullen komen.’

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie