Premium

Creative director Tanya Ponømareva verruilt Boomerang voor GoSpooky

De nieuwe creatieve topvrouw geeft uitleg over haar overstap en ambities bij het Nederlandse bureau.

Tanya Ponømareva in het midden
Afbeelding: Gospooky

Tanya Ponømareva is gestart als creative director bij het Nederlandse bureau Gospooky. Voorheen bekleedde zij die functie bij Boomerang, dat onderdeel uitmaakt van Publicis Groupe. Eerder werkte zij bij Dentsu als creative lead. Met Ponømareva als nieuwe creatieve topvrouw wil Gospooky zijn internationale ambities waarmaken.

Advertentie
advertisement

Ponømareva volgt Hester Haars op, die vertrokken is naar We Are Social. De nieuwe creatieve leidinggevende hield zich bij haar vorige bureau Boomerang de afgelopen jaren vooral bezig met de klant Heineken, waaronder de introductie van Heineken Silver in de metaverse. Een digitaal project dat zij zó leuk vond dat ze er graag meer van wilde doen, vertelt ze in gesprek met Adformatie. ‘Toen ik onlangs op de ADCN Awards in gesprek raakte met Liam Tjoa (oprichter en ceo van Gospooky, red.), merkte ik dat onze visies over dit soort projecten overeenkomen én dat zij een nieuwe creative director zochten.’ Zo is het balletje gaan rollen, en maakte Ponømareva in oktober de overstap naar het Nederlandse bureau met internationale ambities.

Juryervaring

Ponømareva benadrukt dat ze ‘heel erg dankbaar’ is voor haar tijd bij Boomerang. ‘Ik vind het een geweldige club mensen en kreeg er onder andere de kans om te jureren bij Cannes Lions, D&AD en de ADCN Awards.’ Haar jureringervaring wil ze gebruiken om Gospooky verder te helpen. ‘Ik kan lessen delen over het maken van werk met impact.’

Digitaal werk voor merken

De topvrouw geeft als creative director bij Gospooky leiding aan een team van vijftien creatievelingen – ‘dat worden er meer, we hebben vacatures openstaan.’ Het creatieve team werkt onder andere voor Snap (van Snapchat), JBL, Tommy Hilfiger en Amazon Prime Video. Gospooky focust zich op digitale oplossingen voor merken, waaronder livestreams, social media campagnes en augmented reality (AR) lenzen.

Internationale uitbreiding

Met die diensten heeft Gospooky een stevige positie veroverd op de Nederlandse markt. Zo werd het bureau onlangs door de SAN uitgeroepen tot het Bureau van het Jaar 2022. Volgend jaar staat bij Gospooky grotendeels in het teken van internationale uitbreiding, waaronder de Verenigde Staten. Ponømareva: ‘Ik wil met Gospooky daar nieuwe klanten aantrekken en communities opbouwen.’

De internationale expansie leunt uiteraard niet alleen op Ponømareva. Gospooky trok al eerder een nieuwe cfo en commercial director aan. En tegelijk met de aanstelling van Ponømareva maakt het bureau ook bekend dat het een nieuwe technical director (Tom Geurts) en strategy director (Jeffrey Kloezeman) heeft. Zij werken al langer bij Gospooky. Geurts bekleedt een nieuwe rol, waar Kloezeman de opvolger is van Naique Tanate, die nu bij Scenery werkt.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie