Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdamse bureaus transformeren vrijmibo tot 'Vrijdag Impact Borrel'

Selmore, Buutvrij en De Combinatie van Factoren gaan zich buigen over campagneconcepten voor goede doelen.
vrijdag impact borrel
Vrijmibo wordt vrijimbo
vrijdag impact borrel
Vrijmibo wordt vrijimbo

Tijdens de eerste editie van de Vrijdag Impact Borrel op vrijdag 2 december komen diverse bureaus samen om zich op briefings van goede doelen te storten. In teams bedenken de bureaus concepten voor campagnes die bijdragen aan meer donateurs, naamsbekendheid van de maatschappelijke organisaties in kwestie of bewustwording van de problemen waar deze zich voor inzetten.

related partner content for mobile comes here

Het idee komt uit de koker van start-up De Nieuwe Gevers, het platform dat een link legt tussen de creatieve industrie en maatschappelijke organisaties. Het platform gelooft in het 1+1=3-principe en stelt dat 'bureaus en goede doelen door samen te werken vooruitgang kunnen versnellen'.

Deelnemende bureaus zijn Buutvrij, Selmore en De Combinatie van Factoren. Er zijn in totaal ‘zo’n zestig’ bureaus benaderd voor de Vrijdag impact borrel, aldus het platform, die nog een ‘go’ moeten geven. De organisaties waarvoor campagneconcepten worden bedacht zijn Bont voor Dieren, Duchenne Parent Project en Stichting Babyspullen. Ook branchepartijen als Dutch Digital Design, Qommunity en Issue Killers zijn bij de borrel betrokken. Overigens zijn ook bureaus buiten de hoofdstad welkom op het evenement.

Skill-based vrijwilligerswerk

Annabel Pieren, marketeer bij De Nieuwe Gevers en initiatiefnemer van de Vrijdag Impact Borrel, hoopt deelnemers te laten ervaren hoe 'inspirerend en leuk' het is om met je vakkennis goede doelen te helpen en 'skill-based vrijwilligerswerk' op de kaart te zetten. 'Hiermee kun je op een persoonlijke manier bijdragen aan thema's die je belangrijk vindt. Helaas weet nog niet iedereen dat deze vorm van vrijwilligerswerk bestaat. Dat is zonde, want steeds meer mensen willen hun tijd op een betekenisvolle manier besteden.'

Over het algemeen zijn de reacties van de bureaus enthousiast, zegt Pieren, hoewel een niet nader te noemen bureau zich afvroeg of ‘het gratis werk ook nog iets oplevert.’

De Nieuwe Gevers, dat is opgericht in 2019 en gevestigd in Utrecht, heeft met zijn 'pro-bono werk' naar eigen zeggen al €3.469.495 bespaard voor zo'n 400 maatschappelijke organisaties.

De eerste impactborrel (op 2 december vanaf 19.00 uur) wordt georganiseerd in de Meevaart in Amsterdam-Oost. Aanmelden kan hierDe ambitie is om volgend jaar zomer een nieuwe editie te organiseren, zegt Pieren tot slot.  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in