Premium

'Sales evangelist' Davey Borhem: 'Ik ben niet bang om de telefoon te pakken'

Elke maand zet Adformatie een talent onder de 30 jaar in de spotlights. Deze maand: Davey Borhem (26), salestopper bij ShowHeroes.

Onlangs werd salestalent Davey Borhem (26) van online videospecialist ShowHeroes tijdens de zesde Programmatic Awards, georganiseerd door brancheorganisatie VIA, geëerd als Young Sales Evangelist. Hoe is dat zo gekomen? 

Borhem: Door middel van een case en video ben ik aangedragen door mijn collega Tim Samsom bij de VIA, waar je mij aan het werk ziet bij verschillende klanten. De VIA heeft mij vervolgens benoemd als Young Sales Evangelist en de rest is geschiedenis, haha! Ben ontzettend blij met deze erkenning en waardering, het is een enorme eer en een mooi visitekaartje voor ons als bedrijf. Daarnaast ligt prijzen pakken me wel. Heb heel lang op hoog niveau gevoetbald, die mentaliteit raak je niet kwijt.’

Prijzen pakken ligt me wel
Davey Borhem

Borhem legt eerst uit wat ShowHeroes doet en wat zijn rol is. ‘We zijn leverancier van video-oplossingen voor adverteerders en uitgevers. We produceren en adverteren met video’s, zijn co-publisher naar onze uitgevers toe. Dat wil zeggen dat wij ze helpen om toegang te krijgen tot online videocontent. We zetten advertenties weg bij publishers maar we maken zelf ook content in de vorm van video’s. 

Mijn klanten zijn mediabureaus en een aantal directe adverteerders. Daar schakel ik mee met als uiteindelijk doel samen te werken binnen de online videomix. Mediaplus bijvoorbeeld heeft Hornbach als klant. Mediaplus betrekt mij dan bij het plannen van de digitale campagnes. Hoe kan ik hun plan versterken? Hoe kunnen wij ons netwerk – een groot aantal uitgevers en titels – zo efficiënt en effectief mogelijk inzetten voor Hornbach? En is het wenselijk om nog creatie toe te voegen? Ook dat doen we dus. 

What you see is what you get
Davey Borhem

Naast die winnersmentaliteit zijn er vast nog andere kwaliteiten die ervoor hebben gezorgd dat de salesmanager inmiddels een Evangelist is. Borhem heeft wel wat ideeën: ‘Ik ben niet bang om de telefoon te pakken, dat heb ik wel geleerd in de recruitment waar ik hiervoor in heb gewerkt en verder denk ik dat ik van nature sociaal ben. Kom uit een Amsterdamse familie, heb gewerkt bij mijn oom in de bouw, maar ook als recruiter op de Zuidas. Communiceer en level makkelijk met iedereen. Verder ben ik nuchter, eerlijk en recht voor zijn raap. What you see is what you get. Die attitude is wel handig als je werkt als account- en verkoopmanager. 

Verder probeer ik op een duurzame manier te werken aan een goede relatie met mijn klanten. Ga ze niet stalken, maar zorg er wel voor dat ShowHeroes top of mind blijft. Ik stuur ze af en toe een presentje, ga lunchen of ik drink een borrel of koffietje. Verder vind ik het belangrijk op de hoogte te zijn van trends en ontwikkelingen in de markt die ik dan weer deel met mijn klanten. 

Over de vraag wat zijn grootste wapenfeit tot nu toe is, hoeft hij niet lang na te denken. ‘Ik ben er wel trots op dat ik samen met mijn team een aantal grote bureaus, waarmee we eerder weinig (cross-border) zaken deden, nu bij ons aan boord heb weten te krijgen.

Borhem lijkt zich als een vis in het water te voelen bij ShowHeroes. ‘Absoluut, heb het hier enorm naar mijn zin. Heb ontzettend leuke collega’s, we werken hard, vieren successen maar kunnen ook kritisch zijn. We lopen allemaal een stapje harder voor elkaar en dat voelt goed.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie