Premium

Michiel de Vries naar Johnny Wonder, Audax kiest Arno van Bijnen, en ander loopbaannieuws

Overlopers, opklimmers, afzwaaiers en binnenkomers. Het carrièrenieuws van bureaus, media, communicatie en de digitale wereld.

V.l.n.r, boven Michiel de Vries, Arno van Bijnen, Merlijn Stoffels. Onder: Geert Hoogeveen, Fraser Warren, Sanne van Kuijk, Guillaume Furminger, Geheel rechts: Bram van der Kroon

Van alleen jezelf leiding geven in een eenmanszaak naar een bureau aanvoeren van 15 professionals; Chris Peters stapt over naar Cognito Media. Daarnaast in het loopbaannieuws onder meer twee directors die doorschuiven naar het partnerschap, twee nieuwe commercieel-directeuren en een adviseur die de vlucht neemt naar Vluchtelingenwerk.

 

Michiel de Vries wordt managing partner bij Johnny Wonder

Michiel De Vries (ex-Edelman Amsterdam, Artis, Insinger de Beaufort en Coca-Cola) treedt per direct toe als managing partner bij Johnny Wonder. De Vries was al sinds juni vorig jaar als managing director verbonden aan het bureau. Samen met creative-partner Willem Dudok vormt hij de dagelijkse leiding.

De Vries typeert Johnny Wonder als een scherpzinnig bureau dat klanten verder helpt. ‘Kijk naar de geweldige Hoofdreiscoupé voor NS en Alzheimer Nederland, waarmee het bureau vorig jaar een Gouden Sponsorring won, of de succesvolle arbeidsmarktcampagnes voor Woest Zuid en Evean, die dit jaar hoge ogen gooien bij de San Accenten en de Esprix.’
 

Bram van der Kroon benoemd tot creative-director en partner Fama Volat Eindhoven

Bram van der Kroon is benoemd tot creative-director en partner Fama Volat Eindhoven. Hij neemt samen met Joris Raaijmakers de leiding nemen over het creatieve team.

Van der Kroon vervulde meer dan vier jaar de rol van senior-creative en stond de afgelopen jaren aan de basis van succesvolle campagnes en won hiermee reclameprijzen als Esprix’, Lovie Awards en San Accenten voor merken als Bavaria en Jumbo.

‘Ik heb ontzettend veel zin om vanuit deze nieuwe rol een bredere bijdragen te leveren aan het creatieve, effectieve en vooral spraakmakende werk dat we als bureau willen maken,’ aldus, van der Kroon, die blijft meewerken aan de creatieve campagnes.

 


Audax benoemt Arno van Bijnen tot commercieel-directeur

Arno van Bijnen is benoemd tot directeur commercie bij Audax. Zijn benoeming sluit aan op de transformatie die Audax met de komst van ceo Hans Willem Cortenraad is gestart. De nadruk ligt daarbij op de retailbedrijven en groothandels.

Van Bijnen volgt Michael van Everdingen op die sinds 2021 verantwoordelijk was voor Audax Retail, waaronder de formules AKO, Bruna, Plantage, ReadShop en Vivánt.

Van Bijnen heeft een achtergrond in retail, commercie en logistiek. Hij is als commercieel directeur meer dan 10 jaar werkzaam geweest bij PostNL. Hij heeft onder meer het retailnetwerk opgezet met 3.000 shop-in-shop postkantoren bij Nederlandse food en non-food retailers. Tijdens deze periode was hij ook commissaris bij de winkelketen Bruna.

Voor die tijd was hij algemeen-directeur van de ReadShop.


Geert Hoogeveen aangesteld als managing director Teads Nederland

Geert Hoogeveen is aan de slag gegaan als managing director van de Nederlandse tak van het internationale mediaplatform Teads.

Hoogeveen was eerder onder meer countrydirector Netherlands bij TargetSpot en gaf zeven jaar leiding aan GroupM (Xaxis) in Nederland. Bij Teads is hij verantwoordelijk voor de verdere groei van de Nederlandse tak.

Teads ziet Nederland als een markt met ongekende groeikansen. Geert Hoogeveen: ‘Ze hebben een uniek end-to-end platform ontwikkeld, gericht op het leveren van de beste resultaten voor elke mediacampagne die via het platform wordt ingezet.’

crisp cognito
Chris Peters (l) en Richard Neve
Tim Zuidema (l) en Bart de Jong, Talpa eCommerce
Tim Zuidema (l) en Bart de Jong, Talpa eCommerce



Chris Peters naar Cognito Media Amsterdam, neemt leiding over van Richard Neve

Chris Peters is gestart als de nieuwe managing director van communicatiebureau Cognito Media Amsterdam. Hij neemt de leiding over van medeoprichter Richard Neve, die samen met Jan Jaap Omvlee het bureau in 2017 startte.

Het bureau is onderdeel van het internationale netwerk van Cognito Media, met kantoren in Londen, New York, Los Angeles, Düsseldorf, Hong Kong, Singapore en Sydney.

Met de aanstelling van Peters neemt Cognito ook diens Crisp PR & Communicatie over, het eenmansbureau dat hij in 2020 oprichtte. In een verder verleden werkte Peters bij pr-bureaus Glasnost en Grayling.

 

Tim Zuidema commercial-director bij Talpa eCommerce, Bart de Jong krijgt marketing erbij

Tim Zuidema heeft de overstap gemaakt van L’Oréal Benelux naar Talpa eCommerce. Hij is daar commercial director en maakt in die hoedanigheid deel uit van het managementteam.

Zuidema was bij L’Oreal verantwoordelijk voor de commerciële strategie en partnerships binnen de dermo-cosmetica divisies in de Benelux. Eerder werkte hij onder andere bij Bacardi en Buutvrij for Life. 

Bij Talpa eCommerce is hij verantwoordelijk voor alle zakelijke commerciële partnerships. Het gaat daarbij om partners in  de reisbranche, vrijetijdsbesteding en entertainment en om leveranciers van fysieke producten gerelateerd aan vrije tijd.

De functie van Bart de Jong, voorheen director category & operations, wordt uitgebreid met alle marketingactiviteiten van Talpa eCommerce. Als director category & marketing draagt De Jong nu de verantwoordelijkheid voor de commerciële B2C-activiteiten.

 

Daniel Sytsma naar Code d'Azur, Madelon Uljee vertrekt na 12 jaar

Daniel Sytsma is aangesteld als de nieuwe executive creative-director van Code d'Azur, dat vorig jaar gefuseerd is met Triple. Nog geen halfjaar geleden kondigde Sytsma aan verder te gaan als zelfstandig creative director, maar hij werd al vrij snel door zijn netwerk getipt over een vrijgekomen functie bij Code d'Azur. 

Sytsma werkte van 2008 tot 2022 in diverse rollen bij Dentsu Creative (voorheen Achtung). Hij sloot zich in 2014 aan als partner en werd executive creative director. Hetzelfde jaar lanceerde hij Studio Kraftwerk, het label voor digitale producten en innovatie. Beide bureaus werden verkocht aan Dentsu, waar Sytsma de functie van chief design-officer kreeg, eerst Emea en vervolgens global.

Code d'Azur en Triple heeft kantoren in Amsterdam, Alkmaar, Austin, Barcelona, Dubai en Gdansk, waar 500 mensen werken. Sytsma wordt als lid van het managementteam en als executive creative director verantwoordelijk voor design, copy en creative bij de bureaugroep.

Met de komst van Sytsma neemt executive creative director Madelon Uljee na twaalf jaar afscheid van Code d'Azur. Zij vindt het tijd voor 'een nieuwe uitdaging', het is niet bekend hoe die er precies uitziet. 


Brand Potential Netherlands trekt creative-director Guillaume Furminger aan

Guillaume Furminger is aan de slag gegaan als creative-director Brand Potential Netherlands. Hij treedt toe tot het managementteam dat bestaat uit managing director Sanne van Kuijk en businessdirector Fraser Warren.

Furminger werkte hiervoor als zelfstandig creative-director, een functie hij daarvoor bij  HarrimanSteel vervulde.

Brand Potential NL heeft een aantal klanten aan zijn portfolio toegevoegd, waaronder Rotterdam The Hague Airport, Halwani Brothers, Restocks en Tropicana. Daarnaast is het bureau vanaf juli 2023 lead-design-agency voor Albert Heijn. Dat vroeg om versterking

Foto v.l.n.r.: Fraser Warren (Business Director), Sanne van Kuijk (Managing Director), Guillaume Furminger (Creative Director)

 

Merlijn Stoffels na 10 maanden weg bij Reputatiegroep, gaat naar Vluchtelingenwerk

Merlijn Stoffels heeft na 10 maanden de Reputatiegroep alweer vaarwelgezegd.  Hij is overgestapt naar Vluchtelingenwerk Nederland en aan de slag gegaan als teamleider marketingcommunicatie.

De overstap komt snel. Stoffels stapte augustus vorig jaar over naar de Reputatiegroep vanuit het Rode Kruis, waar hij 11 jaar voor werkte als senior-woordvoerder en manager persvoorlichting, online communicatie en publieksvoorlichting.

De laatste 5 maanden was hij in Boedapest actief voor de hulporganisatie hij als communication-teamleader voor de Internationale federatie van de hulpverleningsorganisatie, Hongarije.

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie