Premium

René Delwel vertrekt als ceo bij EMG Nederland, en ander loopbaannieuws

Overlopers, opklimmers, afzwaaiers en binnenkomers. Het carrièrenieuws van bureaus, media, marketing, communicatie en de digitale wereld.

René Delwel heeft besloten om EMG te verlaten en het stokje over te dragen aan Bart De Maeyer, de huidige CFO van EMG België. De Maeyer zal per 1 maart starten en de komende maanden door Delwel worden geïntroduceerd bij medewerkers, klanten en andere stakeholders.

René Delwel is sinds 2010 ceo van EMG Nederland en leidde het bedrijf onder andere door de coronacrisis én de re-branding naar EMG. Onder zijn leiderschap groeide het bedrijf naar 500 medewerkers en werden talloze projecten uitgevoerd voor alle Nederlandse zenders en producenten. Hij speelde een cruciale rol in de vorming van de huidige EMG-groep die recent fuseerde met Gravity Media.

Anne van Pinxteren
Anne van Pinxteren
Rene Delwel
Rene Delwel Foto EMG, fotograaf-Sander-van-der-Torren

Anne van Pinxteren plaatsvervangend directeur Communicatie bij Financiën

Anne van Pinxteren wordt per 1 maart 2024 benoemd tot plaatsvervangend directeur Communicatie bij de directie Communicatie van het ministerie van Financiën. Ze krijgt drie teams binnen de directie onder haar hoede en is het eerste aanspreekpunt binnen het managementteam voor de hoofden Communicatie van de Belastingdienst, Dienst Toeslagen en Douane. Hiernaast vervangt zij in voorkomende gevallen de directeur Communicatie in de volle breedte van de functie.

Van Pinxteren werkt sinds 2019 bij de directie Communicatie van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, de laatste jaren als teammanager en MT-lid. Hiervoor was ze jarenlang woordvoerder voor ministers van Economische Zaken en Klimaat, IenW en Defensie. Eerder was ze onder andere als hoofd Communicatie bij Omroep Max.

John Meulemans vertrekt bij Endeavour

Strategy-director John Meulemans vertrekt medio maart bij Endeavour. Meulemans stond 14 jaar aan het roer als oprichter van de Influencer Marketing & Social Media propositie, dat eind 2010 als 3sixtyfive begon en in 2022 verder ging onder de naam Endeavour.

‘Het is een mooie rit geweest met 3sixtyfive en Endeavour', zegt Meulemans. ‘Nu is het tijd voor een volgende fase in mijn carrière. De komst van AI markeert een grote verandering in de manier waarop merken communiceren met mensen, daar wil ik me verder op toeleggen.’

Meulemans blijft nog wel verbonden als adviseur. De komende periode staat in het teken van het verder uitbouwen van zijn rol als expert op het gebied van influencer marketing & A.I. via zijn keynotes en als zelfstandig adviseur.

Alissa van Meerveld en Joris Klokkers van Mediamatic
Alissa van Meerveld en Joris Klokkers van Mediamatic
Pieter Perry,  Emory Hoffman, Claire de Graaff en Charlotte Broeken
Pieter Perry, Emory Hoffman, Claire de Graaff en Charlotte Broeken

Martijn Stoelhorst nieuwe managing director Traffic Builders

Martijn Stoelhorst is de nieuwe managing director van Traffic Builders. Hij komt uit eigen gelederen en werkt sinds 2012 bij de platformonderneming. In zijn nieuwe rol is hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de medewerkers, de dienstverlening en het klantenportfolio van Traffic Builders.

Vier nieuwe medewerkers activatiebureau DCVF

Activatiebureau DCVF heeft vier nieuwe teamleden. Claire de Graaff maakt de overstap van Kumpany naar DCVF om als projectmanager het accountteam te versterken. Emory Hoffman keert na tien jaar terug bij DCVF als senior creative art. Pieter Perry gaat aan de slag als senior creative copy. Hij werkte eerder bij bureaus als True Ideas, Cheil en N=5. Charlotte Broeken versterkt als projectmanager het Travel Retail team.

Alissa van Meerveld en Joris Klokkers naar Mediatic

Alissa van Meerveld (24) en Joris Klokkers (25) zijn recent in dienst getreden als PR-consultants bij het Amsterdamse PR- en contentmarketingbureau Mediatic. Daar gaan zij zich bezighouden met de zichtbaarheid en naamsbekendheid van organisaties. Van meerveld was hiervoor contentmarketeer bij Seeders. Klokkers werkte als producer en regisseur bij Radio 538, onder meer voor de ochtendshow met Wietze & Klaas.

Arjan Schotel sluit zich aan bij Hazazah

Hazazah versterkt zich met de komst van Arjen Schotel, een internationaal werkende regisseur die in 2022 een Lamp won voor de campagne 'A letter to Brabant'. Die campagne was in opdracht van het Van Gogh Museum en techbedrijf ASML. Videoproductiebureau Hazazah vierde vorig jaar haar 25-jarig jubileum. 

Verdere verschuivingen al gemeld door Adformatie

Maandag benoemt Suzanne van der Cammen als chief marketing officer. Ze is afkomstig van Indeed waar ze de afgelopen 5 jaar werkzaam was als marketing director Benelux.

Bij NRC is er een wisseling van hoofdredacteur. Patricia Veldhuis volgt René Moerland op. Bij de bekendmaking liet ze weten dat de doordeweekse krant op papier geen lang leven meer beschoren is.

Bij Vinex treedt Joris van Lierop aan als directeur. Hij neemt deze positie over van Karin Schut, een van de grondleggers van het nieuwe bereiksonderzoek van het Nationaal Media OnderzoekCarla der Kinderen (RTL/ Ad Alliance) neemt de voorzittersrol over van Rien van Beemen (Mediahuis). 

Jacco ter Schegget legt na vijf jaar zijn functie als Group ceo van Publicis Groupe Nederland neer. Isabelle Dacz volgt hem per 1 april op. Zij komt van Wavemaker (GroupM), waar ze half januari haar vertrek bekendmaakte.  Ter Schegget gaat ‘een nieuwe uitdaging aan die ligt op het snijvlak van digitaal, technologie en creativiteit.’ Isabelle Dacz wordt bij Wavemaker als ceo opgevolgd door Ruud Verheijen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie