Wendy Pouw verlaat Via en wordt chief digital officer Publicis Groupe Benelux

Het gaat om een nieuw gecreëerde rol.

Wendy Pouw begint per 1 november als chief digital officer bij Publicis Groupe Benelux. Ze wordt verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van de digitale dienstverlening in Nederland en België.

Pouw gaat zich richten op de verdere ontwikkeling en professionalisering van digitale media en services binnen de groep en de klanten van Publicis. Ze komt over van branchevereniging Via, waar ze sinds mei 2019 directeur was (toen nog als directeur IAB Nederland). Pouw begeleidde onder meer de fusie tussen IAB Nederland en Vea in Via.

Daarvoor gaf ze bij Liberty Global voor twaalf Europese markten invulling aan de strategische digitale mediavraagstukken. Pouws carrière begon bij Mindshare, waar zij verantwoordelijk was voor de digitale dienstverlening.

Pouw laat weten een groot voorstander te zijn van de ‘Power of one’-filosofie van Publicis Groupe, de volledige integratie van de disciplines media, creatie, productie, commerce, influence en data. Naast de filosofie spreekt ook de ambitie van Publicis haar erg aan. ‘De recent gewonnen pitches en aangetrokken talenten zijn hier onder meer het bewijs van. Hier wil ik graag onderdeel van zijn.'

Jacco ter Schegget, ceo van Publicis Groupe Benelux, ziet voor Pouw een belangrijke rol weggelegd bij het helpen van klanten rond een aantal grote vraagstukken. 'Hoe om te gaan met de dominante rol van media- en techplatformen? Hoe een directe relatie aan te gaan met de consument? Hoe te linken met GenZ? Dit zijn slechts een paar voorbeelden waarbij media, digitaal en content bij elkaar komen. Wendy heeft vanwege haar achtergrond hier een uniek perspectief op.'

Het is nog niet bekend wie Pouw bij Via opvolgt als directeur.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie