Wie volgt Dorkas Koenen op als Adformatie CMO of the Year?

Kandidaten voor CMO of the Year en Future CMO of the Year kunnen worden voorgedragen. De winnaars worden tijdens CMO Day 2023 bekendgemaakt.

Adformatie reikt op CMO Day 2023 op donderdag 11 mei voor de tweede keer op rij de CMO of the Year-award uit. Dit jaar wordt voor het eerst door een aparte jury ook de Future CMO of the Year gekozen. Marketeers uit de CMO Community worden actief betrokken bij de voordracht van kandidaten voor de prijzen. Een brede jury van marketeers, onafhankelijke adviseurs en talenten kiest onder leiding van een voorzitter de winnaars.

Hoofdredacteur Susanne van Nierop van Adformatie: ‘Marketing is bij uitstek een vak waarbij mensen het verschil maken. Zeker in deze voortdurend veranderlijke wereld waar technologie steeds meer mogelijk maakt.’

Nomineren van kandidaten kan hier.  

CMO of the Year

Criteria bij CMO of the Year zijn: Leiderschap & Persoonlijkheid, Bewezen Succes (op basis verschillende elementen in de customer journey), Purpose & Visie en Vernieuwing (van product/dienst, tech, proces en/of organisatie).

CMO Dorkas Koenen van de Rabobank ontving afgelopen jaar de eerste CMO of the Year-award. Hij neemt plaats in de jury die verder bestaat uit:

  • Beate Crombags (partner customer experience & digital transformation EY)
  • John Olivieira (uitgever Oneworld/kroonlid Raad van Cultuur/voorzitter FARE netwerk)
  • Edgar Molenaars (partner customer & brand advisory KPMG)
  • Monique Brand Flu (oprichter The Customer Excellence Company / Bestuur PIM
  • Susanne van Nierop (hoofredacteur Adformatie)
     

Future CMO of the Year

De Future CMO of the Year is niet ouder dan 28 jaar, maar weet desondanks indruk te maken in het marketingvak. Door een originele visie, een creatieve aanpak en/of door doorzettingsvermogen waardoor er aantoonbaar resultaat is gerealiseerd. Is er een nieuwe doelgroep aangeboord? Een nieuwe dienst bedacht? Een businesscase neergezet waardoor ze zelfs hogerop in de organisatie nieuwsgierig werden?

De jury voor Future CMO of the Year bestaat uit:

  • Erik Hoogenhout (CMO CMS DSB)
  • Yvonne Nassar (head of marketing & communication Van Gogh Museum)
  • Leroy Niemel (co-founder Amaru)
  • Cherille Rookmaker (consultant Result Recruitment)
  • Susanne van Nierop

CMO Day 2023

De twee awards worden uitgereikt tijdens CMO Day op 11 mei in Spartastadion Kasteel. Het thema is dit jaar Straight Forward en gaat over de rol van CMO in transitie. Duurzaamheid en ethiek staan voorop in een onvoorspelbare wereld. Het vraagt om een stevige strategie en vooral ook om nieuw leiderschap.

CMO’s en marketing directors kunnen zich via Chiefmarketing.nl aanmelden voor deze dag.

De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives, een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.

Bekijk hier alle afleveringen van CMO Studio, Adformaties interviews met toonaangevende CMO's, ter inspiratie. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie