Anna Nooshin: ‘Ik kan nooit sales garanderen’

Wayne Parker Kent interviewde voor podcast The Brief deze week Anna Nooshin. Thema: personal branding en influencer marketing.

Wat Anna Nooshin doet is moeilijk in één woord te omschrijven. Zo heeft ze haar online presence uitgebreid met een televisiecarrière. Daarnaast heeft ze twee boeken op haar naam staan en een eigen lijn bij Hunkemöller.

Haar loopbaan begon bij . Simultaan groeide het succes van het merk Anna Nooshin. Of dit bewust of organisch gegaan is? Nooshin: ‘Voor zover dat paradoxaal kan: allebei. Ik wist altijd al dat ik ook andere dingen wilde doen. Maar ik wist ook dat ik mijzelf als het gezicht van NSMBL wilde positioneren, want ik geloof dat een titel dat nodig heeft de eerste jaren.’

Na verloop van tijd koos ze ervoor om niet alleen meer als gezicht op te treden. ‘Doordat NSMBL een sterk merk geworden is, denk ik dat het niet meer alleen ‘Anna’ nodig heeft. Het is juist sterk omdat er meerdere mensen de hoofdrol hebben. Alleen naast NSMBL had ik ook de behoefte om bijvoorbeeld dingen op tv te doen. Dat doe je toch op persoonlijke titel.’

Directe samenwerking met merken
Geregeld krijgt Nooshin aanvragen van merken. Je kunt haar bereiken via haar Agency. ‘We kijken samen naar het product, bespreken het format, bekijken hoeveel budget er is en beslissen dan of we gaan samenwerken.’ Nooshin ziet dat de markt verandert en constateert dat merken tegenwoordig vaker direct willen samenwerken, zonder tussenkomst van de traditionele mediabureaus. ‘Merken vertellen hun budget, doelstellingen en vragen welk medium en format ik adviseer. Ik kan nooit sales garanderen, wel manieren vertellen hoe men dit makkelijker bereikt.'

The Brief nieuws
Het nieuws in The Brief draait deze editie om campagnecontent in combinatie met een contentstrategie, de PR-stunt van Heinz in samenwerking met Mad Men en de nieuwe brand purpose van FA. In de rubriek Slow Win/Quick Loss, waarin merken tweewekelijks een pluim danwel een tikje op de vingers krijgen, vinden we deze week Jelle uit het televisieprogramma ‘’Het is hier autistisch’’ en Snapchat.

The Brief is een tweewekelijkse podcast over content, marketing en media. The Brief wordt gemaakt door The Agency; het content marketing bureau van Wayne Parker Kent. Adformatie is mediapartner

voor alle linkjes.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie