Dirk van den Broek daagt concurrentie uit met prijsverlagingen

De supermarkt verlaagt prijzen van duizend producten wegens de coronacrisis. Een prijsoorlog ligt mogelijk in het verschiet.

Dirk van den Broek
123rf

Werd vorige week nog bekend dat Albert Heijn zijn prijzen fors aan het opkrikken was, vrijdag maakt Dirk van den Broek bekend de prijzen van bijna duizend producten blijvend te verlagen. De omvang van het prijsvoordeel verschilt per product, aldus een woordvoerster. Aan de producten van A-merken, verse groenten en fruit, brood en vlees komt in de loop van komende weken een nieuw prijskaartje te hangen.

Advertentie
advertisement

Crisis

Directeur Marcel Huizing haalt de coronacrisis aan als de motivatie om prijzen neerwaarts aan te passen. 'Juist in deze tijd is het voor mensen heel belangrijk om voordelig boodschappen te kunnen blijven doen.'

De supermarkt heeft verder geen eenduidig antwoord op de vraag of de actie een prijsoorlog met concurrenten zal ontketenen. 'Ik weet niet of we hiermee dat gaan veroorzaken', zegt een woordvoerster. Ze benadrukt dat het wel om een campagne gaat die lang duurt. 'De prijzen blijven laag.'

Bron: ANP

Reacties:

Marc Fahrner
Ach ja, we verlagen de prijzen weer eens. Dat doet het bij de consument nu eenmaal altijd goed. Dirk vindt het belangrijk dat we goedkoop boodschappen kunnen blijven doen. En dat terwijl de prijzen in Nederland al tot de lagere horen. Gaat Dirk het uit de eigen marge betalen? Of moeten er weer toeleveranciers (en daarmee toeleveranciers van toeleveranciers etc.) onder het mes? Alles om ons, milieubewuste, gelijkheid nastrevende, wereldverbeteraars wel die lekkere lage prijs te kunnen voorschotelen? Maar ja, nu houden we meer over om ook dat retourtje Griekenland voor € 35,- te kunnen scoren.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie