Overslaan en naar de inhoud gaan

Peter Coolen vertrekt bij Weber Shandwick, wordt nieuwe ceo van Wepublic

Hij volgt daar de vertrekkende Maaike van Hooidonk en Mark van den Anker op.
Pter Coolen
Peter Coolen
© Foto Weber Shandwick

Coolen is afkomstig van Weber Shandwick, waar hij sinds 2016 werkte als managing director corporate affairs. Zijn voornaamste focus was gericht op bedrijfsreputatie, crisis- en issuemanagement, thought leadership-programma’s, mediatraining en messaging.

Vóór Weber Shandwick werkte Peter Coole bij diverse communicatieadviesbureaus, waaronder het Omnicom-bureau Ketchum en Cohn & Wolfe.

Coolen richt zich op ‘een nieuwe fase’ van Wepublic, dat werd opgericht in 2013 en aanvankelijk onder de naam GKSV door het leven ging. Na vijf jaar werd de naam veranderd in Wepublic. Weer vijf jaar later werd het overgenomen door SEC Newgate, een Italiaanse communicatiegroep met meer dan 1.200 werknemers in vijf continenten.

De toenmalige ceo’s Maaike van Hooidonk en Mark van den Anker bleven na de overname verbonden aan Wepublic, maar hebben nu 1,5 jaar later besloten te vertrekken.

Peter Coolen zegt dat het bureau met zijn combinatie van strategische communicatie en public affairs ‘perfect gepositioneerd’ is om organisaties te ondersteunen bij complexe maatschappelijke en reputatievraagstukken.

Coolen: ‘De verbinding met SEC Newgate biedt een internationaal perspectief, terwijl onze Nederlandse en Europese wortels ons juist in de huidige geopolitieke context een sterk onderscheidend vermogen geven.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in