Overslaan en naar de inhoud gaan

ANWB trapt jubileumjaar af met oer-Nederlandse reis door de tijd

De pechhulpverleningsdienst lanceert een campagne als eerbetoon aan het verleden met een blik op de toekomst.
ANWB trapt jubileumjaar af met oer-Nederlandse reis door de tijd
ANWB trapt jubileumjaar af met oer-Nederlandse reis door de tijd
© Yune
ANWB trapt jubileumjaar af met oer-Nederlandse reis door de tijd
ANWB trapt jubileumjaar af met oer-Nederlandse reis door de tijd
© Yune

De ANWB viert dit jaar het 75-jarig bestaan. De pechhulpverleningsdienst lanceert daarom een commercial waarmee het de historie van de Wegenwacht in herkenbare oer-Nederlandse situaties wil uitbeelden. De video, ontwikkeld door contentmarketingbureau Yune, toont een reis door de tijd tot nu en moet duidelijk maken dat het tegenwoordig naast het bieden van pechhulp aan automobilisten ook e-bikebestuurders weer op weg helpt. 

related partner content for mobile comes here

Campagne

Volgens de ANWB is de video de aftrap van het jubileumjaar 2021 waarin het aan de hand van diverse content, campagnes en ledenactivaties stil wil staan bij het rijke verleden van de organisatie en daarnaast ook een blik wil werpen op de toekomst.

ANWB trapt jubileumjaar af met oer-Nederlandse reis door de tijd
ANWB trapt jubileumjaar af met oer-Nederlandse reis door de tijd Yune

Eerbetoon

Toine de Krosse, creatief communicatiestrateeg bij de de ANWB, zegt over de commercial: ‘Met deze commercial laten we zien dat de Wegenwacht haar leden al 75 hulp weer op weg helpt. We zijn altijd dichtbij en staan dag en nacht klaar om duizenden mensen per dag weer mobiel te krijgen.’ 

Managing Director Pablo van den Berg van Yune voegt daaraan toe: ‘Iedereen heeft een herinnering bij de Wegenwacht. Zowel aan de herkenbare autovloot als de gele praatpalen van vroeger. Deze iconen zijn verankerd in het collectief geheugen. Dat verdient een eerbetoon.'

ANWB trapt jubileumjaar af met oer-Nederlandse reis door de tijd
ANWB trapt jubileumjaar af met oer-Nederlandse reis door de tijd Yune

'Door de wind

De commercial wordt ondersteund door het nummer 'Door de wind', zoals uitgevoerd door Miss Montreal in het tv-programma Beste Zangers. De Krosse: ‘Haar vertolking van het nummer, oorspronkelijk geschreven door Stef Bos, past prachtig bij het verhaal dat wij met alle Nederlanders willen delen.’

De ANWB-commercial

ANWB 75 Jaar

Lees ook:

Credits

Klant: ANWB

Bureau: Yune

Klant: Anicke Radstake, Marie-José Schoonens, Mascha Westerlaken, Sieds Rienks, Toine de Krosse

Account: Pablo van den Berg

Creative: Tibor van Ginkel

Regie: Rolf van Eijk, Ben Brand

Productie: Marlon van der Strigt, Phoebe Arents

D.O.P.: Maxime Desmet

Gaffer: Mark Bakker

Art: Wilbert van Dorp

Styling: Margriet Procee

Edit: Vincent Fenger

Media: Wavemaker

Muziek: FTV Productions/Miss Montreal

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in