Overslaan en naar de inhoud gaan

Bud vernieuwt iconische ‘Whassup’ commercial

Biermerk wil vrienden eraan herinneren in contact te blijven tijdens lockdown
Bud - Whassup - Together at a distance
Bud - Whassup - Together at a distance
© Bud
Bud - Whassup - Together at a distance
Bud - Whassup - Together at a distance
© Bud

Bud heeft de iconische ‘Whassup’ commercial vernieuwd om vrienden eraan te herinneren in contact te blijven met elkaar tijdens deze periode van sociaal isolement. De video van de bierbrouwer is vanaf vandaag te zien op de social media kanalen van Bud in Nederland. Met de video wil Bud vrienden eraan herinneren om verbinding met elkaar te blijven zoeken in deze moeilijke periode.

related partner content for mobile comes here
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Together At A Distance

#TogetherAtADistance

In de video is de originele cast van de eerder uitgebrachte video te zien met opnieuw opgenomen audio. De video eindigt met de boodschap: ‘Bud Support Buds: Check In On Yours’. De campagne maakt gebruik van de hashtag #TogetherAtADistance en wil daarmee vrienden samenbrengen om elkaar te steunen, vanaf een afstandje.

Iconische commercial: Whassup?

De volgens Bud iconische commercial werd wereldwijd uitgezonden van 1999 tot 2002. De uitdrukking "Whassup?" werd een bekende slogan, die tot op heden nog steeds wordt gebruikt. Het biermerk legt uit  dat de commercial toentertijd gebaseerd was op een korte film waarin de personages tegen elkaar aan het praten waren aan de telefoon en op een komische manier “whassup?” tegen elkaar zeiden.

Deze korte film werd populair op filmfestivals en uiteindelijk maakte het biermerk Bud hier een commercial van. De commercial heeft verschillende prijzen gewonnen waaronder de Grand Prix van Cannes en de Grand Clio. In mei 2006 is de campagne ingewijd in de CLIO Hall of Fame.

Bud - Together at a Distance
Bud - Together at a Distance Bud

Vrienden 'zien'

Sjors van Drie, Sr. brand manager van Bud vertelt over de nieuwe commercial: 'Bijna iedereen heeft de manier waarop we leven en omgaan met elkaar moeten veranderen. Als Bud brengen we mensen graag samen, maar het is momenteel niet mogelijk om samen met je vrienden wat te drinken. Dat betekent alleen niet dat je je vrienden niet hoeft te zien.’

Rode Kruis

Volgens Van Drie sluit de vernieuwde commercial van Bud aan bij de initiatieven van AB InBev om bij te dragen aan de bestrijding van COVID-19. Vanaf het begin van de thuisisolatie in Nederland organiseert Bud wekelijks livestreams in samenwerking met online streamingplatform The Cloud Rave.

De bierbrouwer geeft aan dat mensen via de livestreams een virtueel feestje kunnen bouwen in het weekend, zonder de deur uit te hoeven. Bezoekers worden hierbij opgeroepen om te doneren aan het Rode Kruis. Bud verdubbelt de donaties die worden gedaan via dit platform.

Handgel & desinfectiemiddelen tegen Covod-19

Daarnaast maakte het biermerk eerder bekend dat zij huurkorting aanbieden aan horeca en wereldwijd hun brouwerijen inzetten om handgel te produceren. Dit heeft in Europa al geleid tot meer dan 100.000 liter aan desinfectiemiddelen.

Lees ookWereld zoek niet langer, Nederland heeft allang een vaccin

Volg het liveblog van Adformatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in