Overslaan en naar de inhoud gaan

Bartho Boer verruilt de NS na ruim vijf jaar voor KPN

Hij krijgt leiding over corporate communicatie en CSR. Boer volgt Hans Koeleman op, die al enige tijd kampt met gezondheidsproblemen.
Bartho Boer hier op de voorgrond met Henry Sanches, de hoofdconducteur met wie hij vorig jaar een dag van baan wisselde
Bartho Boer hier op de voorgrond met Henry Sanches, de hoofdconducteur met wie hij vorig jaar een dag van baan wisselde
Bartho Boer hier op de voorgrond met Henry Sanches, de hoofdconducteur met wie hij vorig jaar een dag van baan wisselde
Bartho Boer hier op de voorgrond met Henry Sanches, de hoofdconducteur met wie hij vorig jaar een dag van baan wisselde

Bartho Boer, de directeur Communicatie en Public Affairs van Nederlandse Spoorwegen, stapt over naar KPN. Op 1 mei start hij als Chief Corporate Communications & CSR bij het telecombedrijf.

related partner content for mobile comes here

Hij volgt Hans Koeleman op die deze positie de afgelopen 13 jaar bekleedde bij KPN. Koeleman kampt al enige tijd met problemen met zijn gezondheid.

'Jaar van de overstap'

Bartho Boer werkte ruim vijf jaar bij de spoorwegen. Hij noemt het een natuurlijk moment om te verkassen: ‘2020 was voor mij wel het jaar van de overstap. De nieuwe strategie ligt klaar, we hebben de midterm review gehaald en de termijn van Roger (van Boxtel, jm) loopt deze zomer af.’

De afgelopen jaren heeft de NS een enorme stap vooruit gezet, stelt de communicatiedirecteur. De klanttevredenheid, punctualiteit en reputatie zijn hoger dan ooit. ‘Met de afdeling Communicatie & Corporate Affairs hebben we daar een betekenisvolle bijdrage aan geleverd. De club doet er toe en staat als een huis.’

Commerciëlere omgeving

Bij KPN kiest Bartho Boer opnieuw voor een voormalig staatsbedrijf. Beide ondernemingen lijken veel op elkaar, maar zijn tegelijk totaal verschillend, zegt hij. KPN is een commerciëlere omgeving.

De overstap naar het telecombedrijf noemt hij een leerzame kans bij een aansprekend Nederlands merk. ‘Een bedrijf dat mensen verbindt, innoveert en zowel economisch als maatschappelijk van grote waarde is.’

Lees ook het dubbelinterview dat Bartho Boer samen met Roger van Boxtel gaf aan Adformatie vorig jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in