De campagne stuitte op veel verzet van consumentenorganisaties en van bakkerijen. Het Zentralverband des Deutschen Bäckerhandwerks riep McDonald's in een brief op het matje. De campagne zou feitelijk onjuist zijn, omdat bijna 95 procent van de kinderen op school luncht met thuis gesmeerde boterhammen. 'De slogan "Butterbrot ist tot" is niet alleen feitelijk onjuist, maar is bovendien smakeloos. Ons brood is dankzij zijn vele voedingsstoffen wereldwijd symbool geworden voor leven', aldus de belangenorganisatie. McDonald's heeft zich de kritiek aangetrokken, tot opluchting van de bakkerijen. Deze vreesden dat het imago van de traditionele boterham om zeep werd geholpen, omdat de fastfoodketen juist bij kinderen hoog aanzien geniet. (Bron: Zibb/Het Financieele Dagblad)
Duitse bakkers boos op McDonald’s
McDonald’s Duitsland is onder druk van consumentenorganisaties en bakkerijen gestopt met zijn reclamecampagne tegen de boterham.…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu