De Vereniging Elektrische Rijders heeft Jos van den Bergh aangetrokken. Van Den Bergh heeft een brede marketing- en PR-ervaring in de Nederlandse autobranche. In 2000 begon Van den Bergh zijn carrière als PR-manager bij Peugeot Nederland en vanaf 2008 werkte hij als marketing communicatie manager bij Renault Nederland. Bij Renault introduceerde hij ook de eerste reeks volledig elektrische auto’s.
Medio 2019 maakte Van den Bergh de overstap naar de reclamebureauwereld, en bleef daar werkzaam op automotive accounts. In deze periode werkte Van den Bergh onder andere voor MG Motor, Honda, Volkswagen-groep en Citroën. Begin 2024 vertrok hij naar XPENG Europe, waar hij als head of
brand strategy & content de lancering van het Chinese smart EV-merk in landen als Duitsland, Frankrijk, UK en Italië begeleidde.
Voor de VER gaat hij nu met de PR en communicatie aan de slag. Marina van Helvoort, directeur van de VER, is blij met de uitbreiding van het team. 'Hoewel auto’s die vanaf 2030 geregistreerd worden emissievrij moeten zijn, is er nog veel werk te doen om alle consumenten ervan te overtuigen dat elektrisch rijden nu al de betere keuze is. Daarnaast is het nodig dat de overheid een langetermijnbeleid voor elektrische auto’s gaat
ontwikkelen, zodat mensen met vertrouwen de overstap kunnen maken.'
VER organiseert 'Ontdek Elektrisch-evenementen', doet aan lobby en heeft contact met de auto-importeurs. Het pleit voor een duidelijk beleid, zoals een verplichting voor de inzet van nieuwe elektrische auto’s in de zakelijke markt.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu