‘Als ik dat vooraf had geweten, had ik het programma niet genomen', zegt Yorin-programmadirecteur Kees Gerritsen. Star Academy is de opvolger van Starmaker, waaruit vorig jaar de band K-Otic voortkwam. Dat programma scoorde goed bij tieners (350.000 kijkers, marktaandeel 8 procent). Maar Yorin wil die doelgroep helemaal niet bereiken. De zender zet in op 20 tot 35-jarigen en stemt daar de reclamestrategie op af. Maar met gemiddeld 190.000 kijkers haalt het programma een veel lager marktaandeel (4 procent) dan Starmaker. Om die ontwikkeling te keren komen de de deelnemers van Star Academy zaterdag langs in het RTL4-programma Monte Carlo. Als dat programma is afgelopen zijn de studenten diezelfde avond weer te zien bij Yorin. HMG concludeert door de tegenvallende cijfers niet dat het einde van de reallife-formules in zicht is. Met Endemol is het omroepbedrijf namelijk in gesprek over een nieuwe reeks Big Brother. ‘Daar is nog niets over beslist, maar we praten wel', aldus een woordvoerster (ANP).
Nauwelijks kijkers Star Academy
Het Yorin-programma Star Academy, opvolger van Starmaker, slaat niet aan bij de kijkers. Gemiddeld kijken er 190.000 mensen naar de…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu