
SIDN registreert vanaf 28 februari 2008 ook zuiver numerieke .nl-domeinnamen. Dat betekent dat merken die louter cijfers in hun merknaam voeren, dat vanaf nu ook letterlijk in hun url kunnen communiceren.
Leuk voor een nieuw bureau als 2008, maar ook voor een bedrijf als 9292. Dat laatste merk zag zich naar eigen zeggen de laatste jaren altijd 'gevangen door de toevoeging ov'. Dat maakte het bijvoorbeeld moeilijk om potentiële klanten onder niet-ov-gebruikers te werven.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWEn dat is lastig als je missie is 'Het verstrekken van zoveel mogelijk reisadviezen aan zoveel mogelijk Nederlanders die reizen per auto en/of ov.'
9292 wil zich de komende jaren dus minder profileren als ov-merk, maar meer als reisvergelijkingssite, en zich richten op de groep mensen die voor of tijdens de reis een bewustere reiskeuze willen maken. Aarnout Mijling, communicatiemanager 9292: 'Omdat ze een file willen ontwijken, of gratis parkeren bij een station, bijvoorbeeld.'
Mijling merkt namelijk dat steeds meer reizigers het servicenummer onderweg bellen: zo is volgens hem het aandeel mobiele bellers in 2007 met 8 procent toegenomen in vergelijking met 2006. En een groter aantal reizigers belt vanuit de auto.
Het merk is onder deze nieuwe doelgroep echter nog niet erg bekend. En nu het merk zonder de toevoeging ov kan werken, denkt hij dat meer mensen de site zullen vinden, zeker als 9292 hier slimme marketingcommunicatie op gaat inzetten.
De site wil zich het komende jaar dus meer gaan richten op het vergelijken van reële reistijden: 9292 heeft al een testversie (Beta) van de Auto&OV Routeplanner beschikbaar, waarin een filevoorspeller verwerkt is.
9292 sloot 2007 overigens af met 27 procent meer verstrekte deur-tot-deur reisadviezen dan in 2006. De teller bleef hangen op 78,1 miljoen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee