Het Amsterdamse SocialMedia8 claimt het eerste wereldwijde social media marketingbureau te zijn.
Het nieuwe bureau biedt een onderkomen aan bestaande LaComunidad-diensten: de viral tracking technologie ViralTracker en de Viral Revolucion, een totaalpakket met viral commercials, seeding en tracking. WPP’s GroupM nam in februari van dit jaar een belang van 75 procent in Grupo LaComunidad. Het bureau kan de virale diensten dus nu ook aanbieden aan het internationale netwerk van WPP.
Het bureau wil merken en bureaus bijstaan op het gebied van viral consultancy, social media planning, seeding in 58 landen, social media optimization (SMO), social media advertising (SMA) en conversational tracking in 27 talen. Leon Wittenberg is aangetrokken als directeur.
SocialMedia8 sloot de afgelopen maanden strategische partnerships met Facebook, MySpace, YouTube, de lokale videoportal 123Video en video-advertentienetwerk Videostrip.
Imiddels creëerde het bureau social media campagnes voor Sumol in Portugal, voor UPC in vijf Europese landen en voor Nokia in Groot Brittannië.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu