In de commercial '18.591' wordt een kaartje aan een overledene gehangen met het nummer 18.591, verwijzend naar het totaal aantal mensen dat in 2011 in Nederland bij benadering gaat overlijden door roken (prognose gebaseerd op cijfers van 2009).
'Een harde boodschap, maar realistisch', vindt KWF Kankerbestrijding. De organisatie wil met de commercial rokers aan het denken zetten door hen te wijzen op de schadelijke effecten van roken. Als afsluiter van de campagne wordt de kijker verwezen naar de mogelijkheden van hulp bij het stoppen met roken.
Stefan Wigger, coördinator preventie bij KWF Kankerbestrijding: 'Als we echt een grote stap willen maken in het terugdringen van het aantal kankergevallen in Nederland, dan zal het aantal rokers moeten dalen. Daarvoor moeten verschillende middelen worden ingezet en moeten verschillende boodschappen worden uitgezonden. Met deze campagne willen we rokers er aan herinneren dat roken ook echt dodelijk is. Rokers willen dat feit nog wel eens wegwuiven.'
De tv-commercial is gemaakt door Sander Veeneman van filmproductiemaatschappij No Colors.
KWF met anti-rookcommercial
Van alle kankersterfte wordt 30 pct veroorzaakt door roken, zegt KWF Kankerbestrijding. De organisatie komt daarom met een…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu