Overslaan en naar de inhoud gaan

Rode Kruis vraagt aandacht voor vluchtelingenprobleem met ‘Wie kies jij’-campagne

Het activatiebureau Bureau Kellerman is verantwoordelijk voor de realisatie van de campagne.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de campagne staan vier gezichten symbool voor de 60 miljoen mensen die op dit moment op de vlucht zijn voor conflicten en geweld in eigen land. Elk gezicht is opgebouwd uit twee personen, met beide een indringende blik op het gelaat.

related partner content for mobile comes here

Het Rode Kruis biedt wereldwijd schoon water, huisvesting, voeding en medische zorg aan vluchtelingen, maar wordt steeds vaker gedwongen om keuzes te maken, vanwege een gebrek aan geld.

Het is voor het eerst dat Het Rode Kruis en met elkaar samenwerken. ‘We hadden te maken met een zeer korte looptijd van het project en uiteraard ook een bijzonder urgente noodsituatie. Daarom waren we heel bewust op zoek naar een actiemarketingbureau en kwamen al snel bij Bureau Kellerman uit’, aldus Saskia Divendal van Het Rode Kruis.

Op wordt het verhaal achter de gezichten verteld. Aan de hand van de modellen, wordt met fictieve namen een persoonlijk karakter aan de campagne gegeven. De komende maand verschijnt de -campagne in diverse media, met als doel om zoveel mogelijk fondsen te werven via Giro 6868.

Credits
Rode Kruis: Saskia Divendal
Account: Rens den Hartog, Charlotte Vlek
Art: Marco de Ruiter
Copy: Martijn Fieten
Fotografie: Hans Hogervorst

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in