Nederlandse gemeenten hebben in 2014 bijna twee maal zo vaak gereageerd op vragen van burgers dan in het jaar ervoor. Reageerden gemeenten in 2013 een kleine 24.000 keer, in 2014 lag dat aantal al op ruim 44.000 – een stijging van bijna 90%. Het aantal directe vragen aan gemeenten steeg het afgelopen jaar bijna met dezelfde cijfers (van ca 18.000 naar 34.000). Ook het aantal keren dat gemeenten werden aangesproken (via @mentions) nam fors toe (van 129.465 naar 221.559 ) Dat blijkt uit een onderzoek van social media monitoring bedrijf Coosto onder de top 100 grootste gemeenten. Van alle gemeenten is Rotterdam het snelst, met een gemiddelde responstijd van 1.53 uur. Van alle gemeenten reageerde Utrecht op de meeste vragen die via Twitter werden gesteld. Gemeente Roermond heeft relatief het vaakst gereageerd op een @mention en is dus het meest ‘sociaal’ te noemen.
Rotterdam is het snelst op Twitter
Gemeenten reageren in 2014 twee keer zo vaak op tweets van burgers dan in 2013
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu