Overslaan en naar de inhoud gaan

Superjaar reclame-industrie wereldwijd

Voor de reclame-industrie was 2000 een ‘jaar van excessen’, zo meldt Advertising Age. Het bureau-inkomen groeide wereldwijd naar 32,57…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De cijfers komen van Advertising Age’s 57th annual Agency Report. Het aandeel van de Amerikaanse bureaus in dat inkomen groeide naar 18.94 miljard dollar. Volgens het rapport was 2000 ook het jaar van de grote fusies. De meeste bureaus werden overgenomen door de ‘grote drie’ Omnicom Group, WPP Group and Interpublic Group of Companies. Omnicom heeft een aandeel van 14.4% in de Amerikaanse markt, gevolgd door Interpublic met 14.1% en WPP met 11.9%. Ook wereldwijd is er dat beeld: Omnicom 13.9%, WPP Group 12.4% en Interpublic 12.3%. De drie hebben dus 38.6% van de reclamebureaumarkt wereldwijd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in