Google vliegt uit bocht met sentimentele PR-actie over Moederdag
Online-advertenties Moederdag zijn vaak kwetsend, kopt zoekmachinegigant in persbericht dat blijkt te gaan over privacy-instellingen.

Moeder in de achtbaan

Moeder in de achtbaan
Er is soms een omweggetje nodig om mensen bewust van een probleem te maken. Wil je het tekort aan vrouwelijke ceo’s bijvoorbeeld aan de kaak stellen, dan kun je een onderzoek gebruiken dat blootlegt dat bedrijven vaker een ‘Peter’ aan de top hebben dan een vrouw.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidBijzonder inderdaad. Je tuigt een systeem op waaraan geen ontsnappen mogelijk is, constateert dan vervolgens dat mensen gekwetst zijn, en biedt ze dan een (bewerkelijke) half-oplossing, die je presenteert als 'mensen hebben niet door dat ze het zelf kunnen tegengaan'. Ofwel: eigen schuld dikke bult. "Als jij zelf niet aangeeft van wie je allemaal geen klap wil krijgen, dan moet je niet verbaasd zijn als je klappen krijgt, he ..."