Mannen en vrouwen verschillen op cruciale gebieden, zo blijkt uit allerlei onderzoek. Hun hersenstructuren en verwerkingspatronen verschillen en dus moeten ze verschillend door marketing worden benaderd.
Door onderzoek naar sekseverschillen te koppelen aan onderzoek naar merken die met succes vrouwelijke consumenten aanspreken, kunnen Vier Feminiene Codes worden onderkend: vier invloeds- en activiteitengebieden die appelleren aan vrouwelijke motivaties en handelen.
- De Altruïsme Code weerspiegelt de vrouwelijke neiging om te focussen op de groep en het welzijn van anderen, in plaats van op eigen successen of prestaties.
- De Esthetische Code weerspiegelt de wens van vrouwen om de wereld aantrekkelijker (en daarmee veiliger, harmonieuzer, plezieriger) te maken.
- De Ordening Code weerspiegelt de overtuiging van vrouwen dat orde aanbrengen risico’s kan compenseren en harmonie creëert.
- De Connecting Code ten slotte, verwijst naar de vrouwelijke behoefte relaties en communities op te bouwen, mensen bijeen te brengen en overeenkomsten tussen hen te vinden. Bron: Admap

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu