Overslaan en naar de inhoud gaan

Use Design or risk failure

Voor wie twijfelt aan de ROI van design in z'n organisatie of voor wie moeite heeft om organisatie of klant te overtuigen van het positieve…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor wie twijfelt aan de ROI van design in z'n organisatie of voor wie moeite heeft om organisatie of klant te overtuigen van het positieve effect van design op business performance indicators als marktaandeel, groei of concurrentiepositie, kan de van het Britse Design Council een waardevol hulpmiddel zijn..

De Factfinder is gebaseerd op een onderzoek onder 1500 bedrijven in de UK van 2001 tot 2006 en is recentelijk geüpdatet met het Added Value Research 2007.
De uitkomst toont een positief effect op de performance van bedrijven die investeren in design.

Enkele feiten:

66% van de bedrijven die geen gebruik maakt van design concurreert voornamelijk op prijs. In bedrijven waar geïnvesteerd wordt met design is dit 33%.

Bedrijven die investeren in design hebben twee keer zoveel kans dat de omzet stijgt dan bedrijven die niet in design investeren.
Van de bedrijven die investeren in design heeft
meer dan 80% de laatse 3jaar een nieuw product of nieuwe dienst geïntroduceerd, tegenover 40% van alle bedrijven gemiddeld.

Meer dan 80% van de bedrijven die investeren in design heeft z'n marktaandeel zien toenemen tegenover een gemiddelde groei van 46% bij alle bedrijven.

Design is een integraal onderdeel van bijna 40% van de snelst groeiende bedrijven in de UK tegenover slechts 7% van de bedrijven die niet groeien.

De Factfinder biedt informatie per sector en bevat een groot aantal case-studies. Hoewel specifiek op de UK gericht, kan het een waardevol hulpmiddel zijn om organisaties, new business of klanten te overtuigen van de toegevoegde waarde van design op basis van harde onderzoekscijfers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in