´Een dergelijke maatregel kost de publieke omroep tenminste 15 miljoen euro. Dat bedrag komt bovendien bovenop de eerder aangekondigde bezuiniging van 30 miljoen via de Rijksomroepbijdrage`, aldus de Publieke Omroep in een persbericht. ´Aangezien de Kamer op geen enkele wijze een compensatie in het vooruitzicht stelt, wordt de Publieke Omroep op deze wijze dubbel aangepakt.` De Publieke Omroep wijst er verder op dat deze maatregel geen enkele zin heeft als het gaat om het ‘beschermen van kinderen tegen reclame’. ´Kinderen leven niet in een reservaat dat slechts bestaat uit de wereld van Z@ppelin.` Het bestel verwijst naar een onderzoek waaruit blijkt dat minder dan acht procent van de reclameboodschappen die kinderen waarnemen via Z@ppelin komt. ´De overige 92 procent aan reclameboodschappen zien of horen kinderen bij uitzendingen voor volwassen of commerciële kinderzenders, in de bioscoop, op straat of in gedrukte vorm.`
Publieke omroep hekelt Kamermotie Z@ppelin
De publieke omroep is verbolgen over de motie die de Tweede Kamer lijkt aan te nemen om de jeugdzender Z@ppelin reclamevrij te maken.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu