Overslaan en naar de inhoud gaan

'Telecombedrijven misleiden de klant'

Priority Telecom (onderdeel van kabelbedrijf UPC) en Dutchtone maken misleidende reclame en zouden hun uitingen moeten aanpassen. Zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Priority Telecom zegt abonnementen tot 20 procent goedkoper te kunnen aanbieden. Bovendien zou ook het bellen via deze dienst tot 20 procent goedkoper zijn. Het bedrijf vermeldt daarbij echter niet dat de tarieven zijn gebaseerd op die van telecombedrijf KPN, terwijl gunstiger tarieven van zogenoemde carrier selectbedrijven buiten beschouwing worden gelaten. Verder beweert Priority dat abonnees tot 50 procent goedkoper kunnen bellen naar andere abonnees in lokaal en interlokaal verkeer. Dit blijkt niet zo te zijn. Tenslotte vindt de Reclame Code Commissie dat het bedrijf de mogelijkheden om weer terug te keren naar de oude telefoonmaatschappij te gunstig voorstelt.

Telecombedrijf Dutchtone suggereert in uitingen dat Allin-abonnees nooit worden geconfronteerd met verrassingen achteraf, omdat bellers een vast bedrag voor een bundel belminuten betalen. Als de waarde van die bundel echter overschreden wordt, dan krijgt de beller toch een rekening achteraf. Daarnaast vindt de Commissie de tariefinformatie voor Allin-abonnementen onduidelijk en verwarrend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in