TBWA kreeg Goud in Actiemarketing voor D-Project, de undercover stand voor Ikea op de Woonbeurs. In Geïntegreerd kreeg deze inzending ook nog eens Zilver. Verder was er Zilver voor de commercials ‘Barry’ (Holland Casino), ‘Paragnost’ (Pearle) en ‘Topkok’ (Tempo-Team) en de dagbladadvertentie ‘Boer zoekt vrouw’. De laatste was overigens de enige bekroning van de jury Print/Buitenreclame.
180 Amsterdam won de andere Gouden Lamp voor de Adidas +10-campagne in de categorie Geïntegreerd. De commercial leverde het bureau ook nog Zilver op, waarmee 180 na TBWA het best scorende bureau werd. Verder waren er nog 2 Lampen voor: DDB (Lotto en NS), S-W-H (Alex-radio, Belastingsdienst-tv), UbachsWisbrun/JWT (BIC-Print, Leaf-Buitenreclame) en Wieden+Kennedy (Coca-Cola, Nike-tv). Eén Lamp wonnen: Sander Plug, De Designpolitie, Euro RSCG 4D, Achtung!, Y&R en FHV BBDO.
De beoogde vernieuwing die de ADCN met het instellen van 7 gelijkwaardige jury’s probeert te bewerkstelligen, werkt nog niet door in de uitslag. In totaal deelden deze jury’s 18 Lampen uit, waarvan er 10 in Commercials vielen. Hoewel dit aantal gelinkt is aan het aantal inzendingen en nominaties, blijft dit ten opzichte van andere categorieën als Interactief en Geïntegreerd erg veel. Opvallend was dat de jury Verpakking geen werk bekroonde. De Jong Talent Lamp (voorheen Talent Trophy) werd ‒ na afwezigheid van goede inzendingen vorig jaar ‒ wel weer uitgereikt aan Roel Pijnacker en Wietse Vonk.
Ook de deeljury’s deelden meer prijzen uit (slechts 2 in 2006). De Belg Koen Mortier van Czar kreeg de bekroning in Filmregie voor de RVS-commercial ‘Angels.’ Marcel van der Vlugt was alweer winnaar in Fotografie met zijn werk voor Dif. Verder vielen er Deelbekroningen in Art Direction (Postpanic) en Illustratie (Studio Dumbar). In Actualiteit, Copy, Geluid en Young Directors vielen geen prijzen.
Op de foto van Frans Schellekens de grote winnaar van de avond TBWA.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu