Volgens het Digital Radio Development Bureau is digitale radio weer helemaal terug op de adoptiecurve die alle succesvolle technologieën, van kleuren-tv tot computers, doorlopen. Naar verwachting bezit in 2008 29 procent van de Britse huishoudens minimaal een digitale audio-ontvangstinstallatie. Een extra impuls geven autofabrikanten, die steeds vaker digitale radio’s als optie bieden. De opkomst van digitale radio brengt adverteerders naast voordelen - interactiviteit, meer stations, meer luisteraars - ook nadelen: meer versnippering en mogelijkheden om met digitale ontvangers commercials te omzeilen. Meer en beter luisteronderzoek zal uiteindelijk inzicht moeten geven in wie, op welke wijze (realtime of via playbackmogelijkheden) naar de verschillende stations luistert. Aan bureaus en adverteerders de taak om creatief op de uitdagingen van het medium in te spelen.
Digitale radio weer springlevend
Halverwege 2003 stond digitale radio op instorten. Nu is de toekomst weer veelbelovend.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu