Hay Group deed er onderzoek naar. Een goed idee is essentieel, maar niet voldoende om binnen de sector uit te groeien tot de ware innovatiekampioen. Daar is meer voor nodig. Om te beginnen een visie en een plan. Innovatie is niet iets dat spontaan ontstaat, maar dat je strak moet organiseren. Net als het tempo van innoveren.
De werkelijk innovatieve bedrijven besteden gemiddeld veel meer budget aan r&d dan hun sectorgenoten. Ze meten nauwgezet de voortgang van hun innovatieprojecten. En ze hebben geduld: als een project niet meteen geld in het laatje brengt maar toch potentieel lijkt te hebben, gaat men er rustig mee door. Het bestraffen van de bedenker van een innovatief plan dat mislukt is, is volstrekt uit den boze. Innovators moet je vooral stimuleren en koesteren.
Innovators moet je koesteren
Sony, FedEx, Procter & Gamble, ze zijn staan bekend om hun mooie staaltjes van innovatiekracht. Wat zijn de succesfactoren?
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu