Dat blijkt uit een onderzoek dat NFO uitvoerde voor European Interactive Advertising Association (EIAA). Het onderzoek van de pan-Europese organisatie beperkte zich overigens tot Duitsland. Internet bereikt 16 procent van de consumenten, bovenop de 48 procent van televisie. Naast een verhogend bereik heeft internet ook een merkopbouwend effect, zo blijkt uit metingen tijdens campagnes van ondermeer Sony Ericsson en E-plus. In combinatie met een tv-campagne herinneren mediagebruikers in ruim 31 procent van de gevallen spontaan de advertentie. Bij alleen een webadvertentie ligt dat op 4,7 procent, bij televisie is dat bijna 22 procent, schrijft Planet Multimedia. EIAA werd opgericht door onder meer AdLINK, AOL Europe, IP-WEB.NET (RTL Group), Lycos Europe, MSN Europe, Tiscali, T-Online en Yahoo! Europe.
‘Internet vergroot reclamebereik’
Bij reclamecampagnes via het web wordt 16 procent van het algemene publiek bereikt en een combinatie van web- en tv-reclame heeft een…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu